Lada-alapokon támad fel a Datsun

Vágólapra másolva!
Orosz technikával, olcsó gyártással és sokáig jegelt márkanévvel dobna piacra egy 700 ezer forintos új autót a Nissan-konszern.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]
A rendszerváltás utáni használtautó-dömpingben még jött néhány öreg Cherry Magyarországra

Több mint fél évszázaddal a megalapítása után, 1986-ban felszámolta a Nissan japán almárkáját, a Datsunt, amely Európában kisebb és középkategóriás autóiról volt ismert, Amerikának viszont olyan különlegességeket is adott, mint a Fairlady roadster vagy a kecses 240Z kupé. Ilyen résmodellekről szó sem lehet, amikor 2014-ben újra bevezetik a márkanevet, csakis olcsón gyártható és értékesíthető családi autók várhatók. Carlos Ghonsn, a Nissan-konszern vezérigazgatója arról számolt be egy lapinterjúban, hogy 3000 dolláros, átszámítva 660 ezer forintos vételárral akarnak piacra lépni, és elsődleges céljuk a kínai típusok megszorongatása lesz a fejlődő országokban.

Forrás: [origo]
Ma a legnagyobb becsben tartott Datsun a soros hathengeres, Amerikának szánt, álomszép 240Z

Új autót kínálni egy használt áráért nem hangzik rosszul, de hisszük, ha látjuk az ígéreteket. A világ legolcsóbb autójaként beharangozott Tata Nano például a gyártás elindítása után két évvel már a tervezett ár másfélszeresébe került, és a Renault-Nissan konszernnek is vannak már tapasztalatai az 5000 eurósnak (másfélmillió forintnál olcsóbbnak) hirdetett, de végül drágábban értékesített Dacia Logannal. Persze, még ha mondjuk átszámítva egymillió forint is szerepelne a Datsun árcéduláján, akkor is tarolhatna sok piacon, és erre a konszern ígéretei szerint már nem is kell olyan soká várni. Jövő év végén bemutatják az első két modellt, 2014-ben már kaphatóak lesznek Európa egyes országaiban, egy évvel később pedig megérkezik a kínálat harmadik tagja.

Forrás: [origo]
A Kalina II lesz az új Datsun alapja. Ferdehátúként, limuzinként és kombiként (képünkön) is létezik

A Datsunok összeszerelése a világ három országában, Indiában, Indonéziában és Oroszországban zajlik majd, utóbbiból érkeznek majd az Európának szánt modellek. Ennyivel azonban még nem ér véget az orosz szál a történetben, az olcsóautó alapjait ugyanis az új Lada Kalina adja. Onnan érkezik a padlólemez, és a kocsi több modulja, többek között fékrendszere, üzemanyag-ellátása és kormányműve is. Eltérő lesz ugyanakkor a Datsun karosszériája és az utastere, az ígéretek szerint rá sem lehet majd ismerni a Lada-rokonságra. Ez azonban önmagában nem feltétlenül jelent jót, hiszen a típust jóval az újkori orosz diszkontautónak meghirdetett, átszámítva másfél millió forintos Lada Granta alá pozícionálják. Márpedig a Granta azzal vált híressé a videómegosztókon, hogy legelső ünnepélyes próbakörén ötödik köszörülésre sem akart beindulni Vlagyimir Putyin elnöknek.