Kívül-belül nagy átalakuláson esett át a Mazda6

mazda6
Vágólapra másolva!
A Mazda a Moszkvai Autószalonon bemutatta a 6-os új generációját. Sportosabb lett a szedán, nőtt a tengelytávolsága és jelentősen javítottak utasterének minőségén.
Vágólapra másolva!


A képre kattintva galéria nyílik!

Számtalan ízelítő után az orosz fővárosban hivatalosan is leleplezte a Mazda a 6-os új generációját, amely szedánként és kombiként biztosan kapható lesz, de hamarosan akár kupé is készülhet belőle. Az autó a Takeri tanulmány szelidített változata, elődjénél sportosabb, de összességében talán hiányzik belőle az igazi átütőerő, különösen oldalnézetből. Jelentősen átalakult az utastér, jobb minőségű anyagokat használtak elkészítéséhez, a központi kijelző 3,5 collos. A megoldások egy része emlékeztet a CX-5-ösre.


A vadonatúj padlólemez tengelytávolsága 2830 milliméter, ez 105 milliméteres növekedést jelent az elődhöz képest. Ha nem is ekkora mértékben ugyan, de nőtt a hátsó láb- és térdtér, ugyanígy az elöl ülők számára is nagyobb a helykínálat. Az új modell 4865 milliméter hosszú, 1840 milliméter széles és 1450 milliméter magas, az elődhöz képest 100 milliméterrel előrébb került az első tengely, csökkentve a túlnyúlást. A szedán esetében 32 milliméterrel szélesebb a csomagtartó nyílása, kapacitása 483 liter.

Nagyszilárdságú acélokból készült a korábbinál 30 százalékkal merevebb karosszéria, csökkent az autó tömege is. Előre MacPherson rugóstagok kerültek, míg hátul multilink felfüggesztést alkalmaztak, a japánok szerint az autót még jobb érzés vezetni. Oroszországban két Skyactiv benzinmotorral, 150 lóerős (210 Nm) kétliteressel és 192 lóerős (256 Nm) 2,5 literessel lesz kapható.

Mindkét motorhoz hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik alapáron, de hatfokozatú automatával is rendelhetők. Alapáras az i-stop start-stop rendszer. A 2,5 literes motorral debütál a Mazda i-Eloop névre keresztelt fékenergia-visszanyerő rendszere, amely nem akkumulátort, hanem kondenzátort használ. Az akkumulátorral szemben a kondenzátor gyorsan feltölthető és kisüthető, és hosszabb élettartamánál fogva ellenállóbb az elhasználódással szemben. Az autó értékesítése év végén kezdődik Európában, a Párizsi Autószalonon is kiállítják a japánok.