Végre kinéz valahogy - Toyota Auris II bemutató

toyota auris
Vágólapra másolva!
Hivatalosan is bemutatkozott a Toyota kompakt modelljének második nemzedéke. Az új, laposabb és hosszabb Auris technikája nem sokat változott, a formája viszont sokkal karakteresebb lett.
Vágólapra másolva!

Forrás: Toyota

Az új Toyota Auris hivatalosan a szeptember végi Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, és várhatóan még idén megérkezik a kereskedésekbe is. Padlólemeze, és így a 2,6 méteres tengelytávja is megmaradt a régiből, de az új, határozott élekkel megrajzolt karosszériája 5,5 centiméterrel alacsonyabb, és hárommal hosszabb, mint a régié, a szélesség nem változott.

Forrás: Toyota

Az elsődleges cél az volt, hogy szakítsanak az előd meglehetősen egyszerű, sportosnak távolról sem nevezhető formavilágával, ami sikerült is, bár a sík ajtók és a zavaros (kissé a Lexus CT200h-ra hasonlító) far láttán az az ember érzése, hogy még kicsit dolgozhattak volna rajta a dizájnerek. A karosszériánál több nagy- és ultranagy szilárdságú acélt használtak fel (különösen a felsőbb régiókban), így úgy sikerült a tömeget csökkenteni (akár 40 kilogrammal az elődhöz képest), hogy közben alacsonyabbra került a kocsi súlypontja és a karosszéria szerkezete is 10 százalékkal merevebbé vált.

Forrás: Toyota

A laposabb építés javított a légellenállási együtthatón, a 0,28-as alaktényező jelenleg az egyik legjobb érték a kompaktok között. Bár a két tengely nem került távolabb egymástól, a belső tér elrendezésnek újragondolásával sikerült két centiméterrel megnövelni a hátsó lábteret, és a csomagtartó rakodófelülete is kilenc centiméterrel megnőtt. Csak öt literrel lett nagyobb (360 l) a befogadóképesség, viszont mostantól a hibridnél is ugyanakkora lesz, mivel sikerült a mérnököknek ügyesebben elhelyezni a hátsó ülések alatt a nikkel-fémhidrid akkumulátort. Emellett a gyár szerint a vezetői pozíción is javítottak, valószínűleg már szélesebb tartományban állítható a kormány és a vezetőülés.

Forrás: Toyota

A belső térben a gyár szerint sokat javult a minőségérzet, ami a képek alapján hihetőnek tűnik. Az mindenesetre máris pozitívum, hogy a kopogós műanyagból fröccsöntött, magasan húzódó középkonzolról ezúttal lemondtak. Az európai kereskedésekbe továbbra is kizárólag az angliai Burnastonból érkeznek majd az Aurisok, már a piaci bevezetéskor lesz belőle benzines, dízel és hibrid is.

Az összes motor (1,33-as és 1,6-os benzines, 1,4-es dízel, 1,8-as hibrid) ismerős lehet a régi generációból, a BMW-vel közösen fejlesztett új dízelek később érkeznek. Arra számít a Toyota, hogy a három féle motortípus egyenlő arányban részesül majd az eladásokból.

Forrás: Toyota

Az új Auris igazi világautó lesz, Európától Ausztráliáig szinte minden piacon fogják árulni hol Auris, hol Corolla (Ausztráliában), hol Netz (Japánban) néven.