Ebbe már pakolni is lehet - BMW 3-as Touring menetpróba

2012.07.16. 11:59

Forrás: BMW
A kombi mozgásán nem érezni a 70 kg plusz tömeget, a menetteljesítmények sem romlottak
(Kattintson a képre a gyári galériához!)

Megmaradt a külön nyitható hátsó szélvédő, amely továbbra is remekül használható, egyedül az a fura benne, hogy eddig alig másolta még le valaki. Trükkös a takaró roló is, egy pöccintéssel felcsévéli magát, de felfelé is el lehet csúsztatni, ilyenkor szeparálja az utasteret a külvilágtól. Az igényes, több lengőkaros hátsó futómű átka, hogy a két kerékdob jelentősen benyúlik a csomagtartóba. Kárpótlásképp tágas rekeszek vannak a padló alatt, oldalt pedig hálós üregekbe lehet pakolni, de vannak kampók és szivargyújtó-csatlakozók is.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Kevés kombin van ilyen, pedig praktikus: nyitható hátsó szélvédő

Elődjével ellentétben különválasztották a takarórolót a függőlegesen kihúzható "kutyarácstól", előbbi így jóval könnyebb és kisebb lett, az arra kialakított rekeszben el is rejthető a padló alatt. Ilyenkor ebből a rekeszből viszont ki kell venni az állítható hosszúságú fém csomagtérrendezőt, amelyet a megszokottal ellentétben nem sínekhez, hanem lyukakhoz lehet rögzíteni. Igényesen kárpitozták a tesztautó csomagterét, de akkor sem lett volna gond, ha valami piszkos tárgyat kellett volna szállítani, mivel a padlóelem megfordítható, a másik oldalán pedig vízhatlan, strapabíró anyaggal burkolták.

Már hibrid 3-as is van

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Egyedi felnikről és színről lehet felismerni a hibridet. Ebből csak szedán van

A kombi nemzetközi menetpróbáján a négyajtós hibrid 3-assal is mehettünk bő ötven kilométert. Ez a változat inkább tekinthető a 335i erősebb, gyorsabb és takarékosabb alternatívájának, mintsem igazán környezettudatos járműnek, mivel a nyolcfokozatú automataváltó házába tett 55 lóerős villanymotor háromliteres, 306 lóerős benzines turbómotornak segít a hajtásban, nem mintha annak nagy szüksége lenne támogatásra. Így erőben sosincs hiány, a rendszer kombinált teljesítménye 340, legnagyobb nyomatéka pedig 450 Nm-re adódik, miközben az átlagfogyasztás a gyár szerint mindössze 5,9 liter (335i: 7,2 liter). Az 5,3 másodperces gyorsulási adatból is érzékelhető, hogy ennél a kocsinál a fogyasztáscsökkentés csak másodlagos, inkább az 420 lóerős M3 és a 306 lóerős 335i közötti űrt szerették volna betölteni vele. Hamarosan részletes cikkben elemezzük ki az első benzines-elektromos 3-as BMW vezetése során szerzett tapasztalatokat.



Forrás: Gulyás Péter [origo]
40 kilogrammal könnyebb az elődjénél, holott 10 százalékkal merevebb a kasztni

Vezetés közben nem érezni különbséget a szedánhoz képest, a feszesebb hátsó futómű és a plusz 70 kilogramm a 3-as agilis mozgásán vajmi keveset változtatott. A menetpróbán kizárólag a 328i jelzésű változatot lehetett kipróbálni a kormányról is kapcsolható sport automataváltóval, amelynek minden fokozatáért (8) százezer forintot kérnek. A kétliteres, négyhengeres, turbómotort már ismertük a négyajtós 3-as tesztjéből, most is kevés rosszat lehet elmondani róla: remekül húz az egész fordulatszám-tartományban, 245 lóereje könnyedén mozgatja az 1520 kilogrammos karosszériát, amit a kereken hat másodperces százra gyorsulási idő és a 250 km/h-s végsebesség is jelez.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Az első rekeszben van a kivehető csomagrendező, ugyanide lehet elrejteni a rolót is

A motor képességeit kihasználva persze a 6,5 literes átlagfogyasztási adatot megközelíteni sem tudtuk, de tíz liter fölé azért nem nagyon ment az étvágy, ami szintén jó eredmény. Egyedül a hangja okoz csalódást, főleg az előző soros hathengereséhez képest, a járása is kifejezetten sima, bár nem éri el az Audi 2.0 TFSI motorjának selymességét. A széria start-stop rendszer kis rántással kelti életre, de ez szerencsére kikapcsolható. Viszont az A4-eshez képest a BMW-t egyértelműen jobb vezetni, ami a semleges, 50-50 százalékos súlyelosztás mellett a gyorsabb és precízebb elektromos szervokormánynak is köszönhető. Igaz, a kormányzás csak a Sport üzemmódban kel igazán életre, az alapbeállításnak tekinthető Comfort módban és a takarékosságra hangolt Eco Próban kevesebb visszajelzést ad és szokatlanul könnyű is tekerni.

Forrás: BMW
A motor a lehető leghátrább, az akku pedig a csomagtartó alatt van a jobb súlyelosztás érdekében
(Kattintson a képre a gyári galériához!)

A BMW félmillió forintos felárat számol föl a kombikarosszériáért a 3-as esetében, így a jelenlegi legolcsóbb Touring modell, a 184 lóerős 320d 9,7 millió forintba kerül. A vetélytársak között olyan modellek említhetők, mint a 8,86 milliós Volvo V60 D4, a 9,3 millió forintos Audi A4 Avant 2.0 TDI és a 10,77 milliós Mercedes C-osztály T-modell, de ezek közül mind gyengébb és többet fogyaszt a BMW-nél. Jelenleg a 320d-n ezen kívül csak a 328i (10,04 m Ft) és a fölényes erejű 330d (13,3 m Ft) motor kapható kombiként, de csak hónapok kérdése, és az összes motor elérhető lesz (kivéve a hibridet), akárcsak az összkerék-meghajtás.

Műszaki adatok - BMW 328i Touring aut.

Motor, erőátvitel, fékek. Hengerűrtartalom: 1997 cm3. Furat/löket: 90,1/84,0 mm. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 180 kW (245 LE)/5000-6500. Nyomaték: 350 Nm/1250-4800. Sebességváltó: nyolcfokozatú, automatikus. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4624/1811/1429 mm. Tengelytáv: 2810 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1531/1572 mm. Tömeg: 1520 kg. Terhelhetőség: 550 kg. Csomagtartó térfogata: 495/1500 l. Üzemanyagtartály térfogata: 60 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 6,0 mp. Végsebesség: 250 km/h. Átlagfogyasztás: 6,5 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 9,5 liter/100 km. Szén-dioxid-kibocsátás: 152 g/km.

Előző
  • 1
  • 2
Következő