Ebbe már pakolni is lehet - BMW 3-as Touring menetpróba

BMW 3-as Touring
Vágólapra másolva!
A BMW 3-as Touring kategóriája legnagyobb csomagtartójával rendelkezik, de egy Renault Thaliába még mindig több csomag fér. Igaz, a bajor sportkombi vásárlóit ez aligha fogja zavarni, mivel alig van olyan kombi, amelyet jobb lenne vezetni.
Vágólapra másolva!

Forrás: Gulyás Péter [origo]
A kombiság is jól áll a 3-as BMW-nek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A tavaly bemutatott alaposan megnövelt, ötödik generációs 3-as nagyon bejött a BMW-nek. Tágasabb, jobban rugózik és kevesebbet fogyaszt, mint elődje, belső terének minősége méltóbb lett a szerénynek nem nevezhető árcédulához, de sikerült megtartania a típus védjegyének számító sportos vezethetőséget is. Még a forma is tetszést aratott, a vesékig érő első lámpák miatt ráadásul nem téveszthető össze a többi BMW-vel, tehát nem estek vele abba a hibába, mint korábban a Volvo (manapság pedig az Audi), hogy a típusaikat csak mérőszalaggal lehet megkülönböztetni. Egyedül a szívó hathengeres benzinmotorok hiányoznak belőle, amelyeket takarékosabb, de unalmasabb karakterű négyhengeres turbókkal helyettesítettek.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
A tető nem esik olyan meredeken, mint az elődnél, hogy maradjon fejtér hátul is

Mivel a 3-as legnagyobb európai piacain a kombik népszerűbbek, mint a négyajtósok, nem vártak sokat a puttonyos változat bemutatásával. Münchenben, a nemzetközi menetpróba helyszínén is jóval több régi 3-as Touringot láttunk az utakon, mint négyajtóst. Nálunk azonban ez kissé még másképp működik, Kelet-közép-Európában hagyományosan a háromdobozos szedánok számítanak igazi autónak, ennek a formának van a legnagyobb presztízse, bár használati értékben egyértelműen alulmaradnak a jobban pakolható és variálható kombikkal. Magyarországon 10 eladott új 3-asra csak 1-2 kombi jutott az utóbbi hat évben.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Az első lámpák összetéveszthetetlenné teszik a 3-ast

Minden esélye megvan az új Touringnak, hogy növelje arányát az eladásokban, mivel talán ez az első 3-as, amely már akkora, hogy családi autónak is tökéletesen beválthat, ráadásul mindent megkapott, amit ma egy kombi tudhat. Műszakilag egyezik a négyajtóssal, de a tömege a terebélyesebb far miatt 70 kilogrammal megnőtt, és a nagyobb terhelés miatt a hátsó rugókat feszesebbre cserélték. Elődjéhez képest kilenc centivel lett hosszabb, ebből öt a tengelytáv-növekedésből adódik, a hátsó lábtér közel kettő, a fejtér egy centit bővült.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Az Audi kicsit előrébb tart a belső tereket illetően, de azért ez is nagyon rendben van

Új fedélzeti elektronika

A tesztelésre kapott új 3-as kombikban már a BMW újgenerációs fedélzeti menürendszere rendszere dolgozott, amely többek között logikusabb felépítésével, könnyebben használható iDrive-os vezérlőtárcsájával és szebb grafikájával mutatott túl a régin. A BMW legújabb ConnectedDrive rendszeréről, közte az új navigációs rendszerről és a tapipados vezérlőtárcsáról korábbi cikkünkben olvashat részletesen.

Forrás: BMW
Az új navigációs rendszer grafikája kihasználja, hogy erősebb a hardver


Jöjjön a lényeg! A Touring csomagtartója 495 literes, ami 35 literes növekedés az elődhöz, és 15 literes az alapjául szolgáló négyajtóshoz képest. Ügyelt rá a BMW, hogy jelenleg ez legyen legjobb a középkategóriás prémium sportkombik között, addig fúrtak-faragtak, amíg sikerült überelni az Audi A4 Avant 490, a Volvo V60 430 és a Mercedes C-osztály T-modell 485 literes poggyászterét. A hátsó üléstámlák lehajtása (60-40 helyett 40-20-40 arányban) után kereken másfél köbméteres és viszonylag sík lesz a tér, de ez már csak holtversenyben kategóriaelső, mivel a Mercedesé is pont ekkora (az Audié 70, a Volvóé 259 literrel kevesebb). Persze ha az ún. nem prémium autókat is nézzük, akkor már korántsem a BMW-é a legnagyobb csomagtartó a középkategóriában, a Skoda Superb Combi (633/1865 l), a Mazda6 kombi (520/1750 l), a Ford Mondeo Tournier (550/1745 l) és a Volkswagen Passat Variant (605/1730) is jócskán megelőzi, nem beszélve a magyarok egyik kedvenc olcsó autójáról, az 506 literes csomagterű Renault Thaliáról.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Alaphelyzetben 495 literes a csomagtartó, bővítés után 1500 liter áll rendelkezésre

Ha már a 3-as Touring csomagtere nem igazán óriási, legalább a használati értékét igyekeztek a maximumra növelni. Eleve szélesebb és magasabb a hátsó nyílás a korábbinál, és a polírozott alumíniummal védett rakodóperem is alacsonyabban van (62 centire a földtől), mint korábban. Meglepetés, de Magyarországon is szériafelszerelés lesz az elektromosan mozgatható csomagtérajtó (becsípődésgátlóval), az iDrive-os menüben még az is beállítható, hogy milyen magasra nyíljon a hátsó ajtó, ami alacsony belmagasságú garázsokban lehet hasznos. Mondjuk, a legalsó állást nem tudom, kinek találták ki, mivel ilyenkor csak 20 centis rés keletkezik, ami semmire sem jó. Ha valaki megrendeli 187 ezer forintért a kulcs nélküli bejutást, akkor érintés nélkül is kinyithatja a csomagtartót, ehhez elég az egyik lábbal rúgó mozdulatot tenni a lökhárító alatt, de ezt a trükköt már anno a Passat is elsütötte.

A cikk nem ért véget. Lapozzon a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a 3-as kombit!