Kihalnak a nyolchengeres Jaguar motorok

Vágólapra másolva!
Az XF és az XJ gyönyörű hangú V8-as motorját egy feltöltős hathengeres váltja. A korábbi hatsebességes automata szintén kuka, mert érkezik egy nyolcsebességes ZF váltó.
Vágólapra másolva!

A Jaguar szép csendben frissíti a modellpalettáját, mert az autók külseje nem, de a lemezek alatti technika alaposan felfrissül. A kínálat csúcsán trónoló XJ luxuslimuzin áthangolt futóművet, új audiorendszert kap, ám ami a leglényegesebb változás, hogy a gyönyörű hangú, ötliteres V8-as szívó benzinmotor elköszön, hogy átadja a helyét egy kompresszoros, háromliteres V6-os blokknak 340 lóerővel. A cserére azért volt szükség, mert a kisebb motor nem sokkal gyengébb a V8-asnál, viszont lényegesen kevesebbet fogyaszt és ezzel együtt kevesebb széndioxidod is ereget a levegőbe. Ugyancsak lényeges változás, hogy a hatsebességes automata helyett egy nyolcsebességes ZF váltót kapnak ezentúl a Jaguarok.

Természetesen az új kompresszoros V6-os motort az egy számmal kisebb XF is megkapja, de ezen felül egy Fordtól származó kétliteres, 240 lóerős turbómotorral is gazdagodik a motorpaletta. A benzines újdonságokon túl felfrissítették a 2,2 literes dízelt is. Az XF kapcsán további újdonság, hogy hamarosan kombi karosszériával is rendelhető lesz, így erős ellenfelet kap majd az Audi A6 Avant és a BMW 5-ös Touring.

Forrás: Jaguar