Van már hétfokozatú kézi váltó a piacon, a Porsche készítette az új 911-eshez. Egy szabadalmi ábra szerint elindult ezen az úton a BMW is, a kiszivárgott grafikán azonban egy igencsak furcsa fokozatkiosztású szerkezet látható. Nem feltétlenül biztos, hogy a végleges változat kulisszája ilyen lesz, sőt nagyon is elképzelhető, hogy a szabadalmi rajzhoz a BMW csak vázlatosan ábrázolta terveit. Az első hat fokozat kiosztása a grafika alapján hagyományos, a hetedik kapcsolásához azonban szokatlan mozdulattal, oldalirányba és középre kellene tolni a kart. A hetedik fokozattal szemben kapott helyet a rükverc.
A szabadalom további érdekessége, hogy a BMW megoldást keres arra a problémára is, hogy egy hétfokozatú váltó esetében a fokozatok túl közel vannak egymáshoz. Emiatt könnyű félrekapcsolni, ami akár a motort is károsíthatja. Ennek megakadályozására egy mechanikus, tolókapus megoldás mellett egy elektromomechanikus rendszer megvalósítását is elképzelhetőnek tartja a BMW: ebben az esetben a sofőr nem közvetlenül a tengelykapcsolót, hanem egy segédrendszert irányítana a váltókar segítségével, amely aztán elektromos jelek segítségével hajtaná végre a tényleges fokozatváltást. Ezekkel az ötletekkel a BMW akár egy nyolcfokozatú kézi váltó elkészítését is lehetségesnek tartja.