Még izmosabb lett a sirályszárnyas Mercedes

mercedes sls amg gt
Vágólapra másolva!
Az SLS AMG-ből ősztől egy sportosabb GT változat is elérhető lesz azok számára, akik gyakran járnak pályanapokra. Erősebb motorral és keményebb futóművel tették gyorsabbá az autót, a külseje alig változott.
Vágólapra másolva!

Forrás: Mercedes-Benz

Talán megelégelték a Mercedesnél, hogy az SLS AMG rendre utolsóként végez a szupersportkocsi-összehasonlító teszteken, ezért alaposan átdolgozták a három éve bemutatott kupét és a tavaly leleplezett Roadstert is, hogy legyen belőlük versenypályára optimalizált verzió is. Megmaradt az AMG műhelyében kézzel épített, 6,2 literes szívó V8-as, de a motorvezérlés átprogramozásával a teljesítményét 571-ről 591 lóerőre növelték, a 650 Nm-es nyomaték nem változott.

Forrás: Mercedes-Benz

Javítottak a Getragtól vásárolt hétfokozatú duplakuplungos váltó vezérlésén is, az új változatban gyorsabbak lesznek a váltások, így talán nem éri majd több kritika a szerkezetet a lassúsága miatt. Az erősebb motor és a fürgébb váltó azt eredményezte, hogy a 0-100 km/h-ra való gyorsítás ideje 3,8-ról 3,7 másodpercre csökkent, de a 200 km/h is megvan 11,2 másodperc alatt. Még jobb lehetne ez az idő, ha a tömegen is csökkentettek volna, de ez nem történt meg, az SLS AMG GT ugyanúgy 1620 kilogrammot nyom, mint a sima változat.

Forrás: Mercedes-Benz

Változtattak az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, nagyrészt alumínium futómű hangolásán is, a korábbi három helyett a GT-ben már csak két állás közül lehet kiválasztani a csillapítás keménységét. Elhagyták a Comfort módot, csak a Sport és a Sport Plus maradt meg, utóbbiban ráadásul jóval keményebb lesz a futómű a korábbinál, hogy pályanapokon is jól teljesítsen. A Mercedes szerint a puhább fokozat a bukkanós és kissé egyenetlen felületű Nordschleifén, a keményebb a tükörsima Hockenheimringen az ideális beállítás.

Forrás: Mercedes-Benz

Új, 10 küllős kovácsolt könnyűfém felnit terveztek a GT számára, amelyre elöl 265/35/19, hátul 295/30/20-as gumit húznak. Ezen kívül alig változott az SLS AMG külseje, kicsit sötétebbre maszkolták a lámpaburákat, pirosra festették a féknyergeket, és a GT logó is megjelent a csomagtartón. Belül kissé komorabb lett a hangulat, a lapított aljú kormány kapott egy piros vonalat 12 óránál, az üléseken és az ajtókon is használtak alcantara kárpitozást, a műszerek fekete hátteret kaptak, és fényes fekete díszbetétek jelentek meg számos helyen.

A GT kivitel kötülbelül 10 százalékkal lesz drágább a normál SLS AMG-nél, így itthon körülbelül 66 millió forintba fog kerülni.