Csak a hibridautó-vásárlók harmada vesz újra hibridet Amerikában

Vágólapra másolva!
Egy friss amerikai felmérés szerint a hibrid autók vásárlói közül csak kevesen vesznek újra hibridet. Viszont márkahűek maradnak.
Vágólapra másolva!

Az autós kutatásokkal foglalkozó Polk Egyesült Államokban készült felmérése szerint a helyi vásárlók közül csak kevesen tartanak ki az alternatív hajtáslánc mellett. A jelentés alapján ugyan az amerikai utakon futó hibridek száma több mint duplájára nőtt 2007 óta, csak a vevők 35 százaléka, vagyis valamivel több mint harmada választott újra hibridet a piacra tavaly visszatérve.

Forrás: Toyota

Rosszabb képet festenek az adatok, ha az összesítésből kivesszük a Toyota Prius-vásárlókat, nélkülük 25 százalék alatti hibrid-hűséget mértek a szakemberek. Csökken az eladott hibridek száma is: míg 2008-ban az újautó-piac 2,9 százalékát adták a benzines-elektromos modellek, tavaly már csak 2,4 százalékát. A Polk szerint az alternatív modellek prémiumkategória felé hajló árazását büntetik a vásárlók, amelyet csak erősít az a hatás, hogy a benzines kompakt és középkategóriás modellek is egyre takarékosabbak, miközben jóval olcsóbbak.

Az autógyártók számára egyedüli jó hír a Polk kutatása alapján, hogy a hibridek vásárlói legalább márkahűek maradnak. A tanulmány szerint a Toyota-hibridek vevőinek hatvan százaléka választott magának újra Toyotát, míg a Hondánál ugyanez az arány 52 százalékos.