Féláron érkezik a Fisker Karma kistestvére

Vágólapra másolva!
A Karma után elkészült az amerikai Fisker második, kisebb luxushibridje, az Atlantic. Feleannyiba kerül majd, mint a gyártó első modellje, emellett nem a GM-től, hanem a BMW-től származó kétliteres motort kap.
Vágólapra másolva!


Kattintson a képre a galériához!

Elkészült második konnektorból tölthető hibrid autójával az amerikai Fisker. Végül Atlantic névre keresztelték a kupéjellegű, rejtett hátsó kilincsekkel készülő négyajtós modellt, amelyet a fejlesztés során Project Ninaként emlegettek. Míg a Fisker első autója, a Karma az abszolút prémiumkategóriát és a legtehetősebb vásárlókat célozta meg, a méreteiben az "Audi A5 Sportbacket idéző" Atlantic célközönsége teljesen más.

Főleg azoknak a fiatal családoknak szánja az Atlanticot a gyártó, amelyek adnak arra, hogy stílusos, "high-end" autót vezessenek, de közben a környezet védelmére is próbálnak ügyelni. Az amerikai adókedvezménnyel is számolva kilencmillió forint lehet az Atlantic alapára, vagyis feleannyiba kerül, mint a Karma.

Azt ígéri a Fisker, hogy az autó utastere "nagyon különleges" lesz, három különböző stílusból lehet majd választani. Lesz köztük sportos és luxusjellegű is, utóbbival a női vásárlók kedvében próbálnak járni. Később kabrió is készülhet az Atlanticból, amely alapáron hátsókerék-hajtású lesz, de felárért összkerékhajtással is kínálják.

Hasonló jellegű az új modell hajtáslánca, mint a már kapható Karmáé, az elektromos rendszert hatótávnövelőként egészíti ki egy kétliteres, turbós benzinmotor. Az elektromos és benzines üzemmód között alapvetően automatikusan történik a váltás, de a lítium-ion akkumulátor kímélése végett erre manuálisan is van mód. Újdonság, hogy míg a Karma benzinmotorját a GM szállította, az Atlanticé a BMW-től származik: a gyártó szerint a német blokk kifinomultabb az amerikainál, így jobban kiemeli az autó prémium jellegét. A vadonatúj padlólemezre épülő, üvegtetős Atlantic gyártása a tervek szerint jövő ősszel indul.