Másfél négyzetméteres üvegtető a luxus Ford Mondeón

Vágólapra másolva!
Újabb kísérletet tesz amerikai prémiummárkája, a Lincoln megmentésére a Ford. A Mondeo alapjaira épülő MKZ szedán több különlegességgel debütál.
Vágólapra másolva!

A New York-i Autószalonon mutatja be új luxusszedánját, a Lincoln MKZ-t a Ford. Régóta nehézségekkel küzd az egykor népszerű prémiummárka, talán az MKZ az utolsó esélye a túlélésre. Váltig állítják a Lincoln marketingesei, hogy az MKZ több egy kicicomázott Fusionnél (nálunk Mondeo), bár a padlólemez és több alapvető alkatrész is közös.

Hogy az elöl-hátul szokatlan formájú MKZ méltó ellenfele legyen az Audi A4-nek, BMW 3-as sorozatnak és társainak, V6-os motort is kapott, miközben a Fusion csak négyhengeresekkel kapható. Exkluzív technológiai megoldásokat is felvonultat az MKZ, ilyen például az opciós, közel másfél négyzetméteres és fél centi vastag, zord időjárási körülmények között is tesztelt üveg panorámatető, amely a hátsó szélvédő irányába tolható hátra.

Continuosly Controlled Damping (CCD) néven három módot (Normal, Comfort, Sport) kínáló állítható felfüggesztést kapott az MKZ, amely első modellként készült a nemrég alapított Lincoln Design Studióban. Nagyjából változatlan maradt a forma a Detroitban kiállított tanulmányhoz képest, a külsőhöz hasonlóan a sok érintőfelülettel tarkított, de elegáns utastérrel is barátkozni kell.

A kétliteres, 240 lóerős turbós EcoBoost mellett 3,7 literes, 300 lóerős V6-os válaszható az MKZ-hoz, illetve készül egy hibrid kivitel is. Ebben kétliteres, Atkinson-ciklusú benzinest kapcsolnak össze elektromotorral, a rendszer együttes teljesítménye 188 lóerő. A benzines modellekhez hatfokozatú automata váltó jár, első- és összkerékhajtással is rendelhetőek. Kizárólag fronthajtással és fokozatmentes váltóval kérhető viszont a hibrid változat.

További különlegességei az MKZ-nek a 11 hangszórós szórakoztató-, a klímával összekapcsolt légtisztító- és az aktív zajcsillapító rendszer, valamint a távoli indítás lehetősége.