Így néz ki a Ford B-Max

ford b-max
Vágólapra másolva!
A Fiesta-alapokon nyugvó kis egyterűről itt van az első fotó. A Meriva-ellenfél különlegessége a két tolóajtó és a B-oszlop hiánya lesz.
Vágólapra másolva!

Forrás: Ford

Pontosan egy éve, a Genfi Autószalonon a Ford már bemutatta a B-Maxot, de akkor még tanulmányautóként. Egy évvel később, idén márciusban ugyanott mutatkozik be a szériaváltozat, amelyről szerdán adta ki az első fotót a Ford. Ez alapján nem lesz nagy különbség a széria- és a tavalyi tanulmányautó között, a végleges változaton kevesebb a krómdíszítés, és hagyományos kilincseket is kapott.

Viszont minden más változatlan, még a lökhárítókon sem változtattak. Megmaradt a különleges karosszériakialakítás, amelyben nincs hagyományos B-oszlop, hogy könnyebb legyen a ki- és beszállás az autóba. Ilyet még a B-Max legnagyobb konkurense, az Opel Meriva sem tud, abban ugyan szintén különleges ajtómegoldást alkalmaztak (hátrafelé nyílnak a hátsó ajtók), de az opelesek nem tolóajtókkal oldották meg, és a B-oszlopot is megtartották. Minden bizonnyal rengeteg fejtörést okozott a Ford mérnökeinek, hogy a karosszéria merevsége és biztonsága ne csorbuljon, de a gyár szerint nem kötöttek kompromisszumokat ezeken a területeken.

A B-Max lesz a Focus után a második Ford-modell, amely megkapja az új fejlesztésű, egyliteres, háromhengeres turbómotort. A legkisebb Ecoboost egység 100, illetve 125 lóerővel lesz kapható, nyomatéka 170, túltöltéssel 200 Nm, fogyasztása öt liter. Természetesen dízelmotorokkal és 1,4-es benzines szívómotorral is rendelhető lesz a B-Max, ezek a Fiestából már ismert egységek lesznek. Pár hónappal a genfi világpremier után a B-Max már kapható lesz Magyarországon is.