Inkább egyterű, mint SUV az új Toyota RAV4

toyota rav4
Vágólapra másolva!
A Los Angelesben leleplezett új Toyota RAV4 jóval nagyobb elődjénél. Számtalan modern vezetéstámogató rendszerrel is gazdagodott.
Vágólapra másolva!

A Los Angeles-i Autószalon egyik legnagyobb durranása a Toyota RAV4 új generációjának leleplezése volt. Hivatalos képek ugyan már a premier előtt kiszivárogtak, a technikai adatokat azonban csak a kiállításon hozták nyilvánosságra a japánok.

Az új márkaarculati elemeket magán viselő, az új Aurisra emlékeztető RAV4 a korábbinál is távolabb került a terepjárós jellegtől. A negyedik generáció inkább egyterűs, mint szabadidő-autós vonalakat kapott, a Toyota ezzel a húzással próbálja visszahozni a kompakt SUV-k kategóriáját megteremtő RAV4 régi sikereit.

Jelentősen megnyújtották a karosszériát, a negyedik generációs modell a maga 4,57 méteres hosszával 20,5 centiméterrel nyújtózik túl elődjén. A magasság 25 milliméterrel csökkent, amely még jobban kiemeli a karosszéria nyúlását, a szélesség 30 milliméterrel nőtt. A méretnövekedésnek hála nőtt a hátsó lábtér, a csomagtartó kapacitása pedig 100 literrel növekedett.

Átdolgozták a motorkínálatot is: a kétliteres benzinmotor 151 lóerős (és takarékosabb) az új modellben, hatfokozatú kézi vagy fokozatmentes CVT-váltóval rendelhető. Újdonság egy kétliteres, 124 lóerős dízel megjelenése, amely fronthajtással és kézi váltóval az európai alapmodell lesz. A 2,2 literes dízel 150 és 177 lóerős változatban rendelhető. A Toyota a vezetési élmény növelése érdekében az opciós 4x4-es rendszert is átdolgozta, akár a nyomaték 100 százaléka is mehet az első tengelyre. A rendszerbe fejlettebb érzékelőket építettek, így erős alulkormányozottság esetén azonnal nyomaték jut a hátsó tengelyre.

A RAV4-ben is megjelentek a Toyota modern vezetéstámogató megoldásai, köztük a sávtartó- és holttérfigyelő asszisztens. Az értékesítés jövő tavasszal indul.