A kényelem bére - praktikus flottás szolgáltatások

Vágólapra másolva!
Sok kisvállalkozás tulajdonosa nincs tisztában azzal, hogy már három autó esetén is jelentős pénzt, időt és energiát spórolhat meg, ha kiszervezi az üzemeltetést egy profi flottakezelőnek.
Vágólapra másolva!

A céges autópark működtetése sok járulékos költséget jelent. A napi ügyek intézése - egy nagyobb flotta esetén - cégen belül több munkatárs idejét is lekötheti. Már akár három autó esetén is kiderülhet, hogy az összes felmerülő költséggel számolva kedvezőbb a flottakezelés kiszervezése. Profi flottakezelőre bízni a céges gépkocsiparkot nem csak anyagilag hozhat hasznot, hanem a vállalat hatékonyságát is növelheti. Nagyon fontos, hogy a szerződéskötés előtt gondoljuk át, pontosan milyen szolgáltatásokat várunk el. Üljünk le a flottakezelő munkatársaival, s tervezzük meg, mire van és lehet szüksége a cégünknek. Más elvárásokat kell felállítani egy olyan flottánál, ahol tehergépjárművekről van szó, vagy nagyon sokat használják az autókat, rendszeresen külföldre is közlekednek velük vagy éppenséggel sportos vezetőkből áll a csapat - ez esetben például gyorsabb abroncs- és alkatrészkopással számol a flottakezelő, vagyis az árkalkulációnál figyelembe veszik a gyakoribb gumicserét és a sűrűbb szervizigényt.

A szélvédőjavítástól a csereautóig

Van olyan flottakezelő, amelyik mobil autóüveg javító céggel szerződést kötve vállalja, hogy az ország területén bárhol, előre egyeztetett időpontban megjavítja vagy szükség esetén cseréli a szélvédőket, a hátsó- és oldalüvegeket is. A szolgáltatást casco kárfelvétellel egybekötve intézik és a speciális javító anyagoknak köszönhetően 30 percen belül búcsút inthetünk a sérülésnek, illetve csere esetén 2 órán belül menetképes lesz az autó. Más flottakezelők saját telephelyükön oldják meg a téli-nyári gumicserét: az ügyfelek autóinak gumiabroncsait felnire szerelve rendszámmal és alvázszámmal felcímkézve tárolják, a szezon kezdetén pedig az ellenőrzött és átvizsgált, szükség esetén cserélt és centrírozott gumikat itt szerelik fel. Van ahol elérhető az úgynevezett mobil gumiszerviz szolgáltatás, ami azt jelenti, hogy az ügyfél telephelyén vagy más előre egyeztetett helyszínen elvégzik a szerelést, megrendelés esetén kiszállítják az új gumikat az ügyfeleikhez. Népszerű az ehhez hasonló "hozom-viszem szolgáltatás": a flottakezelő munkatársai nem csak a gumicserét szervezik meg és végeztetik el, hanem akár a kötelező szervizlátogatást is - előre egyeztetett időpontban átveszik az autót, majd az igényelt szolgáltatás után visszaviszik a megrendelőnek.

Forrás: [origo]
Felpattant a kavics, az üveg megsérült, az autó "kiszáll" a munkából. Gyorsan kell cselekedni, minden elvesztegetett óra kárt okozhat a bérlőnek. A szélvédőjavítók csodákra képesek

A nemzetközi hálózat tagjaként működő flottamenedzsment vállalkozások azt is lehetővé teszik ügyfeleiknek, hogy a világ szinte bármely pontján akár csereautót igényelhessenek, ha a bérelt járművel valami történik. A szolgáltatás része az is, hogy a megsérült vagy meghibásodott autót elszállítják és a velük szerződésben álló szakszervizek egyikében megszüntetik a műszaki hibát. A flottakezelők olyan szervizekkel kötnek szerződést, ahol a szerelés, karosszéria-lakatolás, fényezés is a szolgáltatások között van (így egy karambolos javítást is elrendeznek), vállalják a hiányzó alkatrészek beszerzését és cseréjét is, és nagy előny, hogy a flottaautók javíttatása az esetek nagy többségében olcsóbb, mintha az autós az utcáról esne be a márkaszervizbe. Érdemes azt előre tudni, hogy a flottacégek általában csak az általuk kijelölt szervizekkel dolgoztatnak, vagyis az ügyfél nem igen mehet oda, ahová ő egyébként szeretne. Ezzel magukat védik, mert a szerződéses partereik munkájában megbíznak.

Forrás: [origo]
A profi szerviz tudja, mihez kell nyúlni, a flottás cég pedig nem akar kockázatokat, nem is engedi, hogy ismeretlen javítók nyúljanak az autóhoz

Innovatív megoldások

Megkönnyítik az ügyfelek és a flottakezelők életét is az informatikai fejlesztések. Arra is van mód, hogy a flottaszolgáltatásokat igénybe vevő cég vezetője vagy az erre specializálódott munkatárs webes felületen bejelentse a flottakezelőnek, hogy meghibásodott az autó. A webszervizes regisztrálás a munkatársak idejével is spórol, hiszen az irodában ülve intézhető a járművek éves szervize, vagy akár nagyobb javítások megrendelése. Szintén az informatika segít abban, hogy az autók használatával kapcsolatos kimutatásokat bárhol és bármikor megtekinthesse a flottaszolgáltatást megrendelő. Az egyedi belépőkóddal védett rendszerben egy kattintással elérhető a vállalat flottájába tartozó autók összes adata.