Itt az új Renault Clio

renault clio
Vágólapra másolva!
Megjelentek az első fotók a Renault Clio negyedik generációjáról. Három- és négyhengeres motorokkal lesz kapható, az alapokat a jelenlegi széria módosított padlólemeze adja. A mérnökök száz kilót faragtak le az autó tömegéből.
Vágólapra másolva!

Hivatalosan csak az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be, de a Renault már most közzétette az első információkat a Clio negyedik generációjáról. Az új márkaarculat debütálásaként alaposan átrajzolták az autót: teljesen új front részt kapott, karosszériáját élekkel tűzdelték tele, a hátsó ajtók kilincseit a sportosabb hatás kedvéért elrejtették. Az ablakok alá krómcsíkok kerültek (középső felszereltségi szinttől), az emelkedő övvonal miatt azonban hátul szűkek lettek az ablakfelületek.

Noha generációváltás történt, a padlólemezt nem cserélték le, de sokat módosítottak rajta: a tengelytávolság például három centiméterrel nőtt az előző generációhoz képest, most 2,6 méter. Az új Clio elődjénél 3,5 centiméterrel hosszabb (4,06 méter), 45 milliméterrel alacsonyabb (1,45 méter) és 24 milliméterrel szélesebb (1,73). Mindent megtettek a mérnökök annak érdekében, hogy csökkentsék az autó tömegét, az előző generációhoz képest száz kilogrammot sikerült lefaragni. Újrahangolták a kormányzást, az új Clio precízebb irányíthatóságot ígér.

Igazodva az aktuális trendekhez, három- és négyhengeres, közvetlen befecskendezéses motorokkal lesz kapható az autó, részben feltöltéssel. Ugyan a Renault még nem adott részletes tájékoztatást a kínálatról, úgy tudni, hogy egy 900 köbcentis, turbós háromhengeressel indul majd (90 LE, 135 Nm), amely hamarosan a Nissan Micrában is megjelenik. Átlagfogyasztása 4,3 liter. Az 1,2-es, turbós négyhengeres motor 120 lóerős változatban lesz rendelhető, minden blokkhoz start-stop rendszer kapcsolódik. Alapjaiban dolgozzák át az 1,5-ös dízelt, ennek belépőváltozata szintén 90 lóerős lesz, Eco csomaggal 3,2 literes átlagfogyasztással. Öt- és hatfokozatú kézi váltóval jön az új Clio, a házon belül fejlesztett duplakuplungos egység később érkezik. Ennek debütálásával elbúcsúzik a Getragtól vásárolt EDC váltó.

Forrás: Renault

Az új Clio az első modell, amelynek formavilágáért már Laurens van der Ecker fődizájner volt felelős. Nemcsak kívül, belül is nagy az átalakulás, letisztultabb, modernebb megjelenésű lett a kabin. A Clióban is megjelenik a Tom Tommal közösen fejlesztett új R-Link multimédiás rendszer, amelyre különböző programokat lehet telepíteni, illetve iPaddel is párosítható. Háromajtós változat nem lesz, kombi viszont készül, várhatóan jövőre debütál. Testreszabási programot is indít a Renault, az új Clio számtalan külső és belső dekorbetéttel dobható fel.

Forrás: Renault