A gyökerénél ragadja meg a nagy fogyasztás és a magas károsanyag-kibocsátás problémáját a Ford. A cég mérnökei a Dow Automotive Systems munkatársaival együtt azon dolgoznak, hogy az évtized végéig 340 kg-mal csökkentsék autóik tömegét. Ezt egy új, olcsón előállítható szénszálas anyaggal szeretnék elérni, amely jó alapot adhat a takarékosra hangolt EcoBoost hajtásláncoknak és az elektromos technológiának.
Egy könnyebb karosszériában a jelenleginél is hatékonyabban működhetnének a drágán fejlesztett rendszerek. A villanyautók elterjedését a jelenleg elérhető csekély hatótáv is gátolja, ezen is lehetne segíteni a karosszéria kikönnyítésével. Ha minden a terv szerint halad, az új szénszálas anyag négy-öt év múlva használható lesz és segít 4,7 liter/100 km alá szorítani a Fordok átlagfogyasztását.