Forradalmi keménytető a négyajtós kabrión

Savage Rivale Roadyacht GTS
Vágólapra másolva!
Egy holland cég újraértelmezte a nyitható keménytetőt. Egyelőre még csak számítógépes animáción látható megoldásuknak sokkal kisebb helyre van szüksége és négy ajtónál is bevethető.
Vágólapra másolva!

Nyitható keménytetővel már a múlt század első évtizedeiben is lehetett kabriókat rendelni, tömeges elterjedése azonban a kilencvenes években bemutatott Mercedes-Benz SLK-val és Peugeot 206 CC-vel kezdődött. Bár úgy tűnt, hogy a technika megoldotta a kabriók összes problémáját - a szigetelési és vagyonvédelmi kérdéseket - ezzel együtt újabbakat is okozott, hiszen a nagy fémdarabok trükkös elcsomagolása a motoros mozgatómechanizmussal együtt sok helyet és gyakran idétlen hátsót követel.

Forrás: Savage Rivale

Erre lehet megoldás a holland Savage Rivale cég ötlete, melyet Roadyacht nevű, négyajtós kabriójukon mutattak be, egyelőre még csak számítógépes animáció segítségével. A visszahúzható teleszkópos multi panel (Retractable Telescopic Multi Panel) névre keresztelt rendszer különlegessége, hogy az üveg tetőelemeket nem harmonikaszerűen hajtogatja össze, csupán egy teleszkópos kar egymásra csukja őket, így gyakorlatilag alig nagyobb helyen elférnek, mint önmagában egy tetődarab a négy közül.

Nézze meg a forradalmi kabriótető működését!

A karbonszálas sínnel operáló rendszer tervezése egy évig tartott, és még további egy év türelmi időt kért a cég, hogy tesztelhesse fejlesztését. Maga a Roadyacht GTS sem kispályás sportkocsi, a szintén holland Spykerre enyhén emlékeztető orra ellenére formaterve izgalmas és letisztult. 6,2 literes V8-as motorja 670 lóerős, mindössze 1363 kg-os karosszériáját 3,4 másodperc alatt gyorsítja nulláról 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 330 km/h-t.