Prémiumautókat is zavarba hozhat a Kia Ceed

genfi autószalon, kia ceed, cee'd, kombi
Vágólapra másolva!
A Ceed második generációja arra született, hogy tovább javítsa a koreai autók piacképességét, ami össze is fog jönni neki, a kikupált új modellt akár prémiumautóként is elfogadnánk, olyan pozitív élményeket szereztünk a genfi ülőpróbán.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Érdekesebb, minőségibb és komolyabb autónak látszik elődjénél

Nekem már az első Ceed is bejött, pedig belül tárgyilagos volt és kemény, de jól esett benne az ülés. Volt egy kicsit hangos, de nagyszerű 1,6-os dízelmotorja, külseje pedig az ideális európai alsó-középkategóriás kocsit öntötte formába. Érezni lehetett rajta, hogy már most is nagyon jó, de ha még egy kis löketet kap, meghatározó lesz a kategóriában. Bár a hazai vásárlók szeretik a se nem túl nagy, se nem túl kicsi kompaktokat, sajnos pont ennek a középrétegnek nincs mostanában elég nagy vásárlóereje.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Az összeszerelési minősége példás, vékonyak a hézagok, jók az anyagok

Amikor már mindenki tömeggyártója, az Opel is a prémiumság felé kacsintgat, akkor a Ceedből kijön az új generáció, hogy jól felforgassa a piacot. Nem csak sokkal menőbb, de egész formavilága divatosabb is lett. Lehet, hogy a tervezők kapva-kaptak a lehetőségen és először a LED csíkokat húzták meg, bár szerintem egy kicsit túlzásba estek, elég bazárinak tűnnek az amúgy szép lámpatestben és furcsa kontrasztot mutatnak a jellegzetes, de visszafogott hűtőmaszkkal. Ennek ellenére nagyon minőségi és nagyon európai a formaterve.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Még jobban odafigyeltek a részletekre, hatásos a különleges felni

Érdekes, hogy ezekkel a gömbölydedebb formákkal egy kicsit hasonlít a Hyundai i30-ra, de nem az újra, hanem még a régire, ennek ellenére jól illik a Kiák közé. A kombi kimondottan kellemes a szemnek, egyből az Opel Astra Sports Tourer ugrott be róla. Van is félnivalója mindenkinek, akivel konkurál, mert az általános minősége ott van a legjobb európaiak és japánok mellett. Látszik, hogy már abban a stádiumban van, amikor nem kell kényszeresen spórolni valamin, ahhoz, hogy eladható és nyereséges is legyen.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
A bézsbelsős Ceedben mindig ültek, de a szürkén is látszik a fejlődés

Amikor végre hozzájutottam ahhoz a fránya első kilincshez, nem hittem a szememnek. Biztosan egy csúcsmodellbe botlottam, de odabent egy világos bézsszínű, puha műszerfalat, egy jó fogású sokgombos kormányt, összetett középkonzolt és érdekesen elszórt, finoman működő gombokat találtam. Ikea kanapészerű, világos, környezetbarátnak tűnő huzattal bevont, kényelmes ülésben ültem, amit motor mozgatott, és elgondolkodtam, hogy vajon egy Volkswagenben vagy egy Audiban éreztem-e már hasonlót?

Fotó: Balogh Bence [origo]
Mindenre figyelnek a koreaiak

Ebben sem hangárszerű a térérzet, de azért hely van bőven, a kombiban a hátsó fejtér is bőséges, a raktér megfelel az Európában bevásárlásra tartott kategóriának, és az egész nagyon otthonos, vonzó. Ami tényleg nagy szó, mert még a kimondottan jó minőségű, új Hyundai belsőkben sincs meg ez a drága érzet, amit a Ceed már tud, még akkor is, ha az alapmodell nem lehet ilyen fényűző. Kíváncsi vagyok, mikor kezdik felfedezni a márkát az európai autók kedvelői, de ha így haladnak a stand szélén ácsorogva újságírói reakciókat elemző koreaiak, előbb-utóbb a Kia logó már nagyon is menő dolog lesz a kormány közepén. Persze akkor már lehet, hogy drágább is lesz, mint egy évtizedek alatt bejáratott márka.