Szép, de haszontalan a VW dízel hibridje

Volkswagen Cross Coupé
Vágólapra másolva!
Egyszerre több varázsszóval is csábít a Volkswagen Cross Coupe. Nem elég, hogy SUV, mellé kupé és még dízel hibrid is. Elvileg 1287 km-t tud megtenni egyhuzamban, de szűkebb, mint az up! miniautó. Egy mentsége van, egyelőre még csak tanulmány.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fotó: Hajdú D. András [origo]

Aki azt hitte, hogy a Genfi Autószalonra az up! már lerágott csont lesz, most elcsodálkozott, mert a Volkswagen gyakorlatilag erre építette a standját. Persze a birodalomként terjeszkedő óriáscégnek volt még elég mutatnivalója, a főszerep és a sok táncoslány viszont a visszafogott formavilágú apróságnak jutott. A sokadik variáció termelésével sem álltak még le, most is bemutattak több új variánst.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fotó: Hajdú D. András [origo]

Nekem a Swiss up! helyi különkiadás tetszett a legjobban piros kereszttel a kormányán és a több különböző rétegből varrt alcantara bőrülésekkel.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fotó: Hajdú D. András [origo]

Látványosságnak ott volt még egy nagyszabású koncepcióautó, a Cross Coupe is. Önmagában meglepetést okozott a sok konzervatív szériamodell mellett kupés formájával, amely nem sikerült rosszul. Ennek ellenére elég értelmetlennek tűnik kupét csinálni egy SUV-ből, mert valaminek biztosan a rovására megy a felvágós stílus.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fotó: Hajdú D. András [origo]

A Cross Coupe azonban más miatt érdekes. Dízel hibrid, ráadásul konnektorról is tölthető. Elektromotorból kettő is van neki, egy az első, egy a hátsó tengelyen, a motorokat egy DSG váltó hangolja össze. A tervek szerint nem eszik többet 1,8 liternél, 1287 km-t megy egy tankkal és akár 220 km/órás sebességre is képes. A három motorjával összkerékhajtásúvá is váló SUV azonban nagyon nehéz, 1858 kg, pedig nem nagyobb egy Golfnál.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fotó: Hajdú D. András [origo]

Csomagtartója is csak 380 literes, de a kis raktérnél is fájóbb, hogy bent alig lehet elférni, mert az akkucsomag miatt nagyon magasan vannak az ülések. A fejem hozzáért a plafonhoz és minden irányban kisebb volt benne a hely, mint az up!-ban, ami már nagy szó. Már az is csoda, hogy volt belseje, hiszen tanulmány, emiatt például bent csupa álkapcsolót találtam és a digitális műszerek is csak demonstrációs módban működtek. Ha gyártani is szeretnék, akkor meg kell oldaniuk ezt a problémát, vagy el kell felejteni a kupés tetőívet, mert minden nem megy egyszerre.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fotó: Hajdú D. András [origo]

A Volkswagen még a kabrió Golf premierjét tartotta itt, amiből egy GTi kivitelt mutogattak a szép hoszteszlányok.