Nyújtott Porsche Panamera és a turbós új 911-es a Ruftól

Vágólapra másolva!
Hátsókerekes új 911 Turbo, 40 centivel nyújtott Panamera, 750 lóerős középmotoros Cayman és egy gyönyörű veterán. A Ruf Genfben is ütős standot állított össze.
Vágólapra másolva!

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Aki kicsit is otthon van a Porschék között, tudja, hogy a legelhivatottabb tuningcég, amelyik kizárólag a zuffenhauseni kocsikkal foglalkozik, az a Ruf. A cég a 35. születésnapját úgy ünnepelte, hogy az új, 991-es kódjelű 911-esbe beépítette az előző, 997-es Turbo tuningolt motorját, a végeredményt pedig elnevezte RT 35 Anniversary-nek. A vezetőnek 825 Nm-t és 630 lóerőt kell megzaboláznia, ez az őserő a megerősített PDK duplakuplungos váltón keresztül kizárólag a hátsó kereket hajtja.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Ez minden bizonnyal komoly pilótát kíván, nem véletlen, hogy a Porsche a nagy sorozatban gyártott Turbóknál már rég áttért a négykerékhajtásra. Erejéhez és 330 km/órás végsebességéhez képest nem is sok a kocsi 11,5 literes átlagfogyasztása. Az új 911-esbe nem csak a régi turbómotort, hanem a saját fejlesztésű V8-as szívómotorját is beépíti a Ruf, amely 4,5 literes, és 550 lóerős. Ezt az autót hívják Ruf RGT 8-nak.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Közvetlenül az RT 35 mellett kiállították a Ruf legelső autóját, amely a legelső 911 Turbo felpaprikázott változata. Ebben a 3,3 literes, 303 lóerős bokszermotor a cég saját fejlesztésű ötfokozatú váltójához csatlakozik, de vezetni ezt sem lehet könnyű. A kiállított példányt tesztelte az Auto Motor und Sport 35 éve, aztán eladták, de pár éve a Ruf visszavásárolta és restaurálta.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Hatalmas, nem rejtegetett hűtő árulja el szemből, hogy nem egy gyári autóval van dolgunk, hátul pedig az eredeti kétszeresét is kitevő jellegzetes hátsó szárny. A szalon zárásakor jó pár percig elpepecseltek Rufék, amíg az egyedi készítésű takarót sikerült felhúzni a kisebb asztalokat megszégyenítő méretű légterelőre. Már ezek a kocsik sem voltak hétköznapiak, de a Ruf legbrutálisabb modellje mégis a CTR 3.

A 3,7 literes, bokszermotoros középmotoros kocsi eredetileg egy Cayman volt, de olyan alaposan átépítették és megnyújtották, hogy már önálló típusnak tekinthető. Teljesítménye 750 lóerő, nyomatéka 960 Nm, végsebessége 370 km/óra, tehát nem mazsolák kezébe való.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A Genfi Autószalonon mutatták be a Panamera 40 centivel nyújtott (25 centi a B-oszlopban, 15 centi a hátsó ajtóban) változatát is, amelyet nem a szépségéért, hanem a hátsó ülések kényelméért fognak vásárolni.