Bemutatkozott az i30 kombi a Hyundai-nál

Hyundai i30 cw, i30 kombi
Vágólapra másolva!
Már korábban megírtuk, hogy a Hyundai kisebb újdonságokkal készül a Genfi Autószalonra, pár modell formailag megújul, míg az új i30-asnak most mutatkozik be a kombi változata.
Vágólapra másolva!

Forrás: Hyundai

Az új Hyundai i30 már hazánkban is kapható, sőt olvasóink hamarosan már az első tesztjét is olvashatják, de a modell kombi változatának a debütálására csak a Genfi Autószalonon került sor.

Forrás: Hyundai

Motorjait és futóművét tekintve megegyezik az új generációs i30 modellel, ám karosszériája természetesen hosszabb, és emellett 30 milliméterrel magasabb is. Az autó leglényegesebb pontja az 528 literes csomagtartó, amely a hátsó ülések síkba döntésével egészen 1642 literig növelhető. Ezekkel a paraméterekkel az i30 kombi az alsó középkategória éllovasai közé tartozik.

Forrás: Hyundai

Az autót az i30-hoz hasonlóan a németországi Rüsselsheimben tervezték, de a csehországi Nošovice-i gyárban készül. A vállalat várakozásai szerint a kombi jelentős mértékben emeli majd a modell európai piaci részesedését: várhatóan az i30 eladások 30 százalékát adja majd ez a modell. A forgalmazása 2012 júliusától kezdődik Európa-szerte.

Forrás: Hyundai

Az i30 kombi mellett az i20-as is kapott egy ráncfelvarrást, amivel jobban illeszkedik a Hyundai "folyékony szobrászat" elnevezésű formatervezési irányvonalába. Emellett ebben a modellben is bemutatkozott a Kia Rióból már ismert új, háromhangeres , 75 lóerős erőforrás. Az 1,1 literes turbódízel motorral az i20 szupertakarékos lesz, 84 g/km-es szén-dioxid kibocsátást produkálva.

Forrás: Hyundai

Eddig nem nagyon rendelkezett átütő erőt bemutató motorral a sportos kupé külsejű 2+1 ajtós Veloster, most bemutatkozott a 1,6 literes GDi (közvetlen befecskendezéses) motor korábban már beígért turbófeltöltéses változata, amellyel a Veloster már 186 lóerős, kézi váltóval 8,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 214 km/h a végsebessége.

Forrás: Hyundai

Modellfrissítésen esett át a Genesis Coupé is, jóval agresszívabb külsőt kapott, de a motorok is erősödtek. Az új kétliteres turbómotor már 275 lóerős, míg a 3,8-as V6-os már 347 lóerő leadására képes.