Utcai raliautó a Minitől

Vágólapra másolva!
A Mini bemutatta a rali világbajnokságon szereplő Countryman WRC utcai változatát. Az 1,6-os turbómotor 218 lóereje mind a négy keréken keresztül jut az útra a John Cooper Worksben.
Vágólapra másolva!

Forrás: Mini

Kisebb meglepetést okozott, amikor annak idején kiderült, hogy a Mini a legnagyobb modelljéből, az ötszemélyes, és viszonylag tágas Countrymanből készítette el a WRC raliautót. Bár még egy teljes szezont sem futott a versenygép, máris számos dobogós helyezést ért el a versenyeken Dani Sordóval a volánnál.

Forrás: Mini

A versenyautó közeli rokonát, a legizmosabb utcai Countrymant, a John Cooper Works változatot a Genfi Autószalonon mutatja be a Mini. Orrában az 1,6-os, közvetlen befecskendezéses, kettős leölésű turbófeltöltővel szerelt motor legfrissebb változata dolgozik, immár 218 lóerővel és 280 Nm-es (túltöltéssel rövid ideig 300 Nm-es) nyomatékkal. A JCW kizárólag összkerékhajtással kapható, hogy még több ponton kötődjön a raliautóhoz.

Forrás: Mini

Az elektronikus vezérlésű központi tengelykapcsolóval működő összkerékhajtás normál vezetéskor kizárólag az első kerekekre juttat nyomatékot, de ha csökken a tapadás, a nyomaték 50 százaléka a hátsó tengelyre kerülhet. Alapáron hatfokozatú kézi, felár ellenében hatfokozatú automata váltóval lehet majd megvásárolni a kis méregzsákot, utóbbi 7,2-ről 8,0 literre rontja az átlagfogyasztást.

Forrás: Mini

A Countryman JCW 0-100 km/órára 7,1 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 225 km/óra. Automatával 0,4 másodperccel gyorsul rosszabbul, és 2 km/órával kisebb a végsebesség is. Az autó külsejét az erejéhez méltóan sportosra szabták, új lökhárítókat és küszöböket, csíkos Chili Red fényezést, és kétoldali dupla csőben végződő, hangolt sportkipufogót kapott az autó. Természetesen a futómű feszesebb és alacsonyabb, a kuplung és a fékrendszer pedig nagyobb igénybevételre lett tervezve, mint a normál Countrymanekben.