Az Audi TT eddigi csúcsmodellje a RS volt, amely 2,5 literes, öthengeres motorjából 340 lóerőt préselt ki. A gyárhoz közel álló információk szerint ez a blokk sokkal nagyobb teljesítményre is képes, ezért nem meglepő, hogy a németek kihozták a még durvább RS Plus változatot.
Sajnos az Audi mérnökei megint taktikáztak, hiszen az előzetesen beígért 380 lóerőből csak 360 lett, a maximális forgatónyomaték pedig 450 Nm-ről mindössze 465 Nm-re ugrott fel. Persze a quattro összkerékhajtással szerelt sportautó a hétfokozatú DSG-váltó segítségével így is 4,1 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/h-ra, és manuális váltóval is csak 2 tizedmásodperccel lassabb. Ez annak is köszönhető, hogy az autóban van rajtelektronika. A TT RS Plus elektronikusan lehatárolt végsebessége 280 km/h.
Mindezek ellenére kicsit csalódás a TT RS Plus, ugyanis a korábbi hírek drasztikus súlycsökkentésről szóltak, amely keretein belül még a hátsó üléseket is kidobálják az autóból. Az ülések maradtak, az autó tömege 1450 kg (a sima RS-é is ennyi vezető nélkül).
A TT RS-ben is kiváló nagyteljesítményű fékrendszerhez már nem nyúlták hozza, ahogy a futómű keménysége is megmaradt, továbbra is feláras az állítható keménységű magnetic ride lengéscsillapítás.
Külsőleg leginkább a különleges, 19 colos könnyűfém felnijeiről lesz felismerhető az RS Plus, de hűtőmaszk matt alumínium hatású kerete gyémánt mintás hálója, vagy a tükrök szénszálas borítása lehet még árulkodó.
A Plus modell 3900 euróval (kb 1,1 millió Ft) drágább, mint a sima TT RS (alapár 20,2 millió Ft), viszont ezt is lehet kapni mindkét karosszéria (kupé és roadster) változatban.