Hibrid Swift és egy szupertakarékos kisautó a Suzukitól

Vágólapra másolva!
Az egyre drágább üzemanyagárak mellett nem véletlen, hogy két spórolós tanulmánnyal készül a Genfi Autószalonra a Suzuki.
Vágólapra másolva!

Európában a márciusi Genfi Autószalonon láthatja először a nagyérdemű a Suzuki két új tanulmányautóját, amelyek világpremierjét tavaly év végén tartották Tokióban. A két újdonság közül a Suzuki Swift Range Extender nevű modellje áll közelebb a sorozatgyártáshoz, ám valószínűleg így is jó pár évet kell még várni a hibrid Swiftre, amelyben egy elektromos és egy 658 köbcentis benzinmotor is van, ám ez utóbbi közvetlenül nem segíti az autó előrejutását, a funkciója mindössze annyi, hogy generátorként tölti a csomagtartóba rejtett lítium-ionos akkumulátorokat. Ebből nyeri az energiát a Swiftet ténylegesen mozgató 75 lóerős villanymotor. A Suzuki állítása szerint ennek a műszaki megoldásnak több előnye is van a hagyományos hibridekhez képest, így ugyanis kevesebb - drága és nehéz - akkumulátort kell az autóba építeni. A Swift Range Extender átlagfogyasztása állítólag mindössze 3,6 liter 100 kilométerenként és a beépített akkuk mintegy 30 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot tesznek lehetővé.

Forrás: Suzuki
Van ugyan benzinmotorja, de az csak az akkumulátorokat tölti

Kis tömeg = alacsony fogyasztás

Tokióban még Reginaként állították ki a hozzánk már G70 néven érkező tanulmányt, amely ugyancsak az üzemanyag-spórolásról szól. A G70 még távol áll a szériagyártástól, de jól szemlélteti, hogy milyennek lehetnek a Suzuki következő generációs kisautói: könnyűek és aerodinamikusak. A G70 mindössze 730 kilót nyom és a légellenállása állítólag 10 százalékkal kisebb, mint a Suzuki jelenlegi kisautóinak. 3,55 méteres hosszával a G70 csak 5 centivel múlja felül a jelenlegi Altót, szélessége is 3 centiméterrel több, viszont 4 centiméterrel alacsonyabb, így sportosabbak az arányai. A G70 jelenlegi formájában egyáltalán nem fogyaszt üzemanyagot, mivel nincs benne semmiféle motor, viszont a Suzuki szerint egy hagyományos, kisköbcentis benzinmotorral is képes lehet 3,1 literes átlagfogyasztásra, ami 70 g/km-es szén-dioxod-kibocsátásnak felel meg.

Forrás: Suzuki
Nem egy klasszikus szépség, de tíz százalékkal jobb a G70 légellenállása, mint egy hagyományos kisautónak

A hibrid Swift és a G70 mellett egy harmadik tanulmányt is bemutatott Tokióban, ám az élére állított cd-lejátszóra hajazó Q-Concept várhatóan nem lesz ott Genfben, ami azért is sajnálatos, mert ennek a formája és technikai megoldásai a legizgalmasabbak a Suzuki újdonságai közül.