Bemutatták a vadonatúj Porsche Boxstert

Porsche Boxster 2012
Vágólapra másolva!
Porsche szokás szerint alig lehet észrevenni a különbséget, pedig minden részletében átalakult a középmotoros roadster. A harmadik generációs Boxster premierje a Genfi Autószalonon lesz.
Vágólapra másolva!

Forrás: Porsche

1996-ban mutatta be a Porsche az első generációt, amely nagyszerű vezethetősége és kezessége miatt hamarosan a 911-eshez hasonlóan rajongott sportautó lett. 2005 óta van piacon a második generáció, így már zuffenhauseni mércével is eljött az idő a modellváltásra. A 981-es típuskódú, teljesen alumíniumból készült autó vadonatúj fejlesztés. A látszat ellenére még a karosszéria arányai is megváltoztak. Hosszabb lett a tengelytávja, szélesebb a nyomtávja és rövidebbek a túlnyúlásai, a szélvédője pedig előrébb került.

Forrás: Porsche

Megváltozott az orra is, a fényszórók keskenyebbek lettek, a hátsót pedig egy légterelőszerű, hosszan végigfutó éllel tették egyedivé. A változtatások ellenére továbbra is mindenki azonnal Porsche Boxsterként azonosítja az autót, ez a formatervezési evolúció is része a cég stratégiájának. Az arányok megváltoztatása várhatóan javítja az útfekvését és kiegyensúlyozottabbá teszi a viselkedését, miközben az utastere is tágasabb lett, műszerfalát pedig az új 911-es stílusában frissítették. Már a tető mozgatásához sincs szükség kézi beavatkozásra, teljesen automatikusan tűnik el a vászontető az ülés mögött.

Forrás: Porsche

Részletes adatokat egyelőre nem publikáltak, annyit már lehet tudni róla, hogy érezhetően könnyebb lett, elődjénél 100 kg-mal nyom kevesebbet. Négyhengeres motort még nem kapott, de a downsizing jegyében kisebb lett a hathengeres bokszer. Az 1300 kg-os alapváltozat a régi 2,9-es blokk helyett 2,7-es 265 lóerős motort kap, amely 10 lóerővel izmosabb lett. Takarékosabb is a réginél, stop-start és fékenergia visszanyerő rendszert is kapott. Az erősebbik változat, a Boxster S motorja maradt 3,4 literes, de már 315 lóerőt teljesít, öttel többet, mint korábban.

Forrás: Porsche

Újdonság a 911-es elektrohidraulikus szervókormányának megjelenése, de nem került bele minden a nagytestvérből, a 911-es hétfokozatú kézi váltója kimaradt, alapáron hatfokozatú kézi szerkezet jár, melyet felárért hétfokozatú duplakuplungos PDK-ra lehet cserélni. Az elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű futómű sem változott, cserébe a Boxster S-hez mechanikus differenciálzár rendelhető. A hivatalos bemutatót a márciusi Genfi Autószalonon tartják, az új Boxster már tavasztól kapható lesz.