Nagy durranás lesz a hetes Golf

Volkswagen Golf VII kémfotó
Vágólapra másolva!
Gázos, hibrid és elektromos hajtással is kapható lesz az év végén érkező hetedik generációs Golf. Már tesztelik az új moduláris rendszerre épülő modellt.
Vágólapra másolva!

A Volkswagen-konszern vezérigazgatója, Martin Winterkorn azt szeretné, hogy az új Volkswagen Golf a kategória elsőszámú autója legyen. Ennek megfelelően határozták meg a formatervet, és technológiai téren is hatalmas léptekkel haladnának előre. A Volkswagen vezető tervezője, Walter de Silva olyan modellt akart, amely épül az elődök formaterveire, de alacsonyabb, szélesebb és lendületesebb, de tökéletes arányokkal.

Amíg a kategóriatársak a töréstesztek gyalogosvédelmi előírásai miatt elsősorban buci, egyterűs orral "büszkélkedhetnek", addig az új Golfnál egy nagyon lapos orrkiképzés a cél. Nem csak az orr, hanem a teljes autó is valamivel alacsonyabb lesz, mint az elődje, miközben kicsit növelik a hosszúságot és ezzel együtt a tengelytávolságot is. Utóbbiakra szükség van, mert a legkisebb értékekkel a hatos Golf rendelkezik a kategóriában. Ez kedvezően befolyásolja a belső teret, pedig már a mostani Golf-os arról híres, hogy szerényebb külső méretei ellenére belül nagyon tágas. Martin Winterkorn állítása szerint így az új Golf méreteit tekintve távolabb kerül a Polótól.


Amerikában már tesztelik az utolsó milliméterig álcázott hetes Golfot

A hetes Golf az Audi A3-as után a második olyan modell lesz, amely a konszern új moduláris keresztmotoros építőkészletére (MQB) épül. Ez a rendszer körülbelül 60 modellt alapjául szolgál majd, amelyek 65-70 százalékban közös alkatrészekkel rendelkeznek. Ez több millió eladott autót jelent, ami rekord az iparágban. Ulrich Hackenberg, a Volkswagen fejlesztési vezetője szerint ezekben a modellekben a hajtás, a légkondicionáló, az ülések és az ajtónyitó és az ablakemelő ugyanaz lesz, a felépítési struktúra is hasonló, amely jelentősen csökkenti a költségeket. Hackenberg szerint az MQB sokkal rugalmasabb, mint a korábbi platform, ezért szabadon változhat az autó szélessége, hossza, magassága, a tengelytávolság, a nyomtáv és a kerék méret is. Lehetővé teszi, hogy különböző szegmensbe tartozó autókat építsenek belőle.

Természetesen az új generációval egy technikai ugrásra is készül a márka, amely új hajtási módok megjelenését is jelenti. A benzinmotorok terén a már jól ismert turbós TSI erőforrásokra támaszkodik a gyártó, 1,2 literestől egészen a kétliteresig, utóbbi már 300 lóerős teljesítményre is képes lesz. Dízelfronton három- és négyhengeres erőforrásokból áll majd a kínálat, nincs új motor, de a gyár állítása szerint az elmúlt 15 év legnagyobb technológiai ugrására kell számítani. Ez azt is jelenti, hogy az új TDI-k már megfelelnek a 2014-től érvénybe lépő Euro 6-os környezetvédelmi normáknak. Az új moduláris rendszer lehetővé teszi, hogy a Volkswagen felkészüljön az összes lehetséges jövőbeli hajtási forgatókönyvre is. Akár a gázos autók gáztartályáról, akár a hibrid vagy elektromos autók akkumulátorainak elhelyezéséről van szó, megoldott ezeknek az elhelyezése.


Korábban ezek a nem hivatalos grafikák kerültek fel a netre az új Golfról

A Volkswagen azt is hangoztatja, hogy az autók szívének a jövőben elektromosnak kell lenniük. Ez egyrészt látszik azon, hogy szép sorban már mutatják be a hibrid hajtású modelleket (2012-ben érkezik a Jetta Hybrid is), de 2013-ban már az Up! elektromos változata is érkezik. Ezt követheti a Jetta és a Golf hasonló kivitele is, de a Golfból Twin Drive néven az új követelményeknek megfelelő plug-in hibrid verziót is akarnak készíteni. Az a cél, hogy tisztán elektromos hajtással 50 km megtételére legyen képes, a teljes hatótávja pedig elérje a 600 kilométert. Martin Winterkorn azt is hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitás nagy pillér lehet a Volkswagen számára, éppen ezért 2018-ig a villanyautókból is el akarják érni az évi 300 ezres eladási darabszámot. Ők sem biztosak még sikerben, minden attól függ, hogy addig mennyivel lesz olcsóbb a technológia, illetve az ügyfél hajlandó lesz-e megfizetni a felárat.

Hivatalosan még csak annyit árultak el, hogy 2012 év végén érkezik az új modell, ezért valószínüleg már a szeptemberi Párizsi Autószalonon leleplezik.