Már csak heten küzdenek az Év autója-címért

Vágólapra másolva!
Leszűkítették az európai Év Autója-díjért versenyző autók listáját, eredményhirdetés a márciusi Genfi Autószalonon.
Vágólapra másolva!

A Car of The Year szervezet szakmai zsűrije nyilvánosságra hozta, hogy melyik az a hét döntős modell, amelyik idén harcba szállhat az európai, 2012-es Év autója-címért. Csak olyan új autó indulhat a választáson, amelyik az eredmény kihirdetését megelőző 12 hónapban került piacra Európában, a megválasztás pillanatában legalább öt országban kapható, és évi 5000 darabnál több értékesítését terveznek belőle. A pályázó csak vadonatúj modell lehet, új motorral vagy modellfrissítéssel nem lehet bekerülni.

Idén egy kicsit változik a lebonyolítási rendszer, hiszen eddig mindig előző év végén kiderült a győztes kiléte. A 2012-es választáson azonban csak március 5-én (gyakorlatilag a Genfi Autószalonnal egy időben) derül ki, hogy ki nyerte a 2012-es európai Év autója-címet. Az eredményhirdetést 15.00 órakor tartják a Palexpo főbejáratánál.

Forrás: caroftheyear.org

A 2011-es évre a díj létezése óta először egy elektromos autó, a Nissan Leaf nyerte el az európai Év autója-díjat, majd világviszonylatban is győzött.

A 2012-es döntősök, zárójelben a bekerülésük legvalószínűbb okaival:

  • Citroën DS5 (valószínűleg azért jelölték, mert az első dízel hibrid önálló típus a világon)
  • Fiat Panda (sikeres miniautó jó variálhatósággal, kéthengeres motorral és automatikus vészfékező rendszerrel)
  • Ford Focus (sokféle vezetéssegítő rendszer)
  • Opel Ampera/Chevrolet Volt (hatótávnövelővel ellátott elektromos autó)
  • Range Rover Evoque (terepjáró kupé modern formával)
  • Toyota Yaris (sikeres japán kisautó harmadik generációja)
  • Volkswagen Up! (sok idő óta az első VW-miniautó automatikus vészfékező rendszerrel)