Dakar: 500 km után öt másodperccel nyert Roma

Vágólapra másolva!
Az autósoknál az egykori motoros, Nani Roma nyert a szakaszon, de csak öt másodperccel ment jobb időt Robby Gordonnál. Szalay sokat előzött és a 21. lett, Sebestyénék kiestek. A motorosoknál Marc Coma sikeresen elkerülte a sarat, ahova többek között Cyril Despres is beragadt. A katalán motoros huszadik szakaszgyőzelmét aratta a Dakaron, és átvette a vezetést az összetettben.
Vágólapra másolva!

A 477 kilométeres szelektív Copiapo és Antofagasta között nem kezdődött jól Marc Coma számára, aki elsőként indult a szakaszon. Vétett egy kisebb navigációs hibát az elején, de aztán minden megváltozott a 11.

kilométernél. A katalán motoros szerencsésen elkerült egy saras részt (illetve valamennyire belement, de gyorsan ki is tudott jönni belőle), viszont a mögötte érkezők beleragadtak. Cyril Despres és Paulo Goncalves is értékes perceket hagyott ott, mire folytatni tudta a versenyt. Despresnek segített Goncalves kiszedni a motorját, de a francia ezután faképnél hagyta az argentint, nem viszonozta a szívességet, mert az első helyért hajt. Végül Coma - idén már negyedszer - a legjobb idővel ért be a célba, 7 perccel Ruben Faría és 8 perc 44 másodperccel Helder Rodrigues előtt.

Az első hét motoros célba érkezését követően a felügyelő testület megvizsgálta az esetet, és úgy döntött, hogy módosítja az útvonalat. A saras részen addig átment versenyzők, így Coma Despres, Goncalves, Rodrigues, Farrés, Güell, Ullevalseter és Casteu időjóváírást kapott, így az első helyen célba ért Marc Coma előnye 1 perc 26 másodpercre redukálódott Cyril Despres-hez képest.

Forrás: DPPI
Roma idén a második szakszgyőzelmét könyvelhette el

Roma megverte Gordont a négykerekűek versenyében, pedig az amerikai pilóta már azt hitte, meglesz az első idei szakaszgyőzelme a narancsszínű Humerrel. Egészen Nani célba éréséig így is volt, de aztán a katalán megjött, és 5 másodperccel megjavította Gordon idejét. A hummeres versenyző azért feljött az összetettben a második helyre, már csak 7 perc 36 másodperc választja el Stephane Peterhanseltől, aki defektet kapott harminc kilométerrel a cél előtt. A nyolcadik szakasz nem volt túl szerencsés Nasser Al-Attiyah számára, ugyanis szinte végig technikai gondokkal küszködött. A katari versenyző az első helyről rajtolt el reggel, és nagyon sokszor megállt a szakaszon többek között gumi- és ékszíjgondok miatt. Annak ellenére, hogy amikor ment, végig állt a gázon, a címvédő 8 perccel rosszabb időt ért el Románál, hátránya az összetettben már 45 perc 25 másodperc a hatodik helyen.

Forrás: DPPI
Nézők mindenhol akadtak

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 21. helyen végzett a Copiapó és Antofagasta közti szelektív szakaszon, amely gyors ritmusváltásokat igényelt a versenyzőktől, ugyanis a homokos és köves szakaszok folyamatosan váltogatták egymást.

"Nagyon kemény hátulról indulni, mert majdnem az összes lassú autó és kamion előttünk volt. Ráadásul az első kétszáz kilométeren rettenetesen nehéz volt előzni a por miatt, de azután szerencsére kitisztult a kép - mondta az Opel Antarával száguldó Szalay. - Miután a gyengébb versenyzőket leküzdöttük, már egy kicsit jobb volt a helyzet."

Forrás: DPPI
Szalay a legjobb napján volt túl, sokat előzött, és nem volt műszaki problémája

Maga a szakasz nagyon nehéz volt, a páros mindkét tagja alaposan elfáradt, hiszen nem elég, hogy folyamatosan tempót kellett váltani, azért a rendezők sok-sok mély homokos talajt (fesh-fesh-t) is beiktattak a programba. "Gyorsan jöttünk, de végig szem előtt tartottuk, hogy nehogy baja legyen az autónknak - adta meg Szalay a jó szereplés receptjét. - Vigyázni is kellett, mert a szakasz első 230 és utolsó 40 kilométere borzasztóan köves volt, vagyis defektveszélyes. Az eredménnyel és a nappal összességében elégedett vagyok, ha nem lett volna előttünk az a sok lomha jószág, akár még előrébb is végezhettünk volna, mert végre volt egy jó napunk." Az Opel Dakar Team kettőse egyébként ezzel a 35. helyre jött fel az összetettben.

Forrás: DPPI
Hétfőn sokat mentek defektveszélyes, köves terepen

A csapat kamionos triójának, a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc összeállítású egységnek is nagyon feküdt ez a fajta technikás, változatos pálya, mert bár a MAN-legénység az egy WPM-pont kihagyása miatt (az ötórás büntetés ellenére) majdnem az utolsó helyen indult. Ehhez képest a kamionos mezőny 27. helyén végzett.

Sajnos a másik magyar autós párosnak hétfőn befejeződött a verseny. A szervezők éjjel felülbírálták korábbi döntésüket, és nem engedték rajthoz állni a 432-es rajtszámmal versenyző magyar párost. Az indoklás szerint Sebestyén Sándor és Bognár József túl sok WPM pontot hagyott ki a Copiapo-Copipao közötti szakaszon szombaton (a szabályok szerint egy szelektíven maximum három pontot szabad kihagyni). A páros este még szerepelt a rajtlistán, de ma reggel már nem engedték őket elrajtolni.

Forrás: DPPI
Első szakaszgyőzelmét ünnepelte a cseh tatrás alakulat, még a végső győzelemre is esélyesek

A quadosoknál Alejandro Patronelli az első három ellenőrző pontnál is végig vezetett, de az utolsó kilométereken testvére, Marcos jobb időt ért el nála, és 38 másodperces előnnyel az első helyen érkezett be a célba (később Alejandro 2 perc büntetést is kapott). Az összetettben a sorrend nem változott, Mafei Tomas a "Patronelli-szendvicsben" várja sorsa jobbra fordulását.

A kamionoknál miután Ales Loprais (Tatra) az elmúlt két szakaszon mindig a második helyen végzett, végre sikerült az élre is felküzdenie magát. Élete negyedik dakaros szakaszgyőzelmét szerezte meg, és egyúttal csökkentette is a különbséget De Rooy-hoz képest, aki a második idővel ért célba.