Az idei Genfi Autószalon az Audi már bemutatta az új A3-as Audi koncepcióját, akkor 408 lóerő lapult a motorháztető alatt, de semmi biztosat nem árultak el. Most kiderült, hogy a jövő évi, 2012-es genfi szalonon már bemutatkozik a szériaérett Audi A3-as.
Egy német autós magazinnak adott interjújában Stefan Sielaff a márka vezető tervezője elmondta, hogy az új modell egyértelműen felismerhető lesz, mint A3-as, tehát maradnak a hagyományos vonalaknál, de állítólag a tanulmányautó hatalmas hűtőrácsa megmarad.
A harmadik generációs A3 lesz könnyebb és takarékosabb, mint elődje, és az Audi kibővíti a modellválasztékot. Az eddig is kapható három- és ötajtós (Sportback), valamint kabrió változat mellett bemutatkozik a szedán is. Erre azért van lehetőség, mert az A4-es folyamatos méretnövekedése már lehetővé teszi, hogy eggyel kisebb szedán is életképes legyen.
A BMW 1-es sorozat, a Mercedes-Benz A osztály és a Lexus CT vetélytársának tekinthető A3-as kapcsán a vezető tervező azt is elmondta, hogy a cég nagy figyelmet szentelt a pontosságra és a minőségre, olyan modellt fejlesztettek, amely kapcsán az ügyfél megérti, hogy miért került ez több pénzbe.
Az új A3-as lesz az első modell alapja, amely a Volkswagen új, MQB moduláris padlólemezére épül, a későbbiek során ez a Polónak és a Passatnak is alapja lesz. Az új platform célja, hogy a motort keresztbe be lehessen építeni, de elég eltérő méretű autónál is alkalmazható legyen. Erre a rugalmas variálhatóságra már az A3-asnál is szükség lesz, hiszen már ennél két különböző tengelytávról lehet beszélni. A 4,26 méter hosszú háromajtós és kabrió tengelytávolsága 2595 mm lesz, míg a Sportback és a szedán esetében már 35 milliméterrel hosszabb tengelytávval számolnak.
Stefan Sielaff azt is elárulta, hogy mind a négy verziónak azonos orra lesz, de a szedán és a kabrió szélesebb kerékjárati íveket kap, kissé eltérő formájú lesz az oldala és a hátsó lámpák is. Az autó belseje szinte teljesen meg fog egyezni a Sanghaji Motor Show-n bemutatott A3 e-tron koncepció belsejével.
A gyár szerint az új A3 is mintegy 10 százalékkal könnyebb lesz az elődjénél, amit többek között a motorokon spóroltak meg. Nagy újdonság lesz az 1,4-es TFSI motor 140 lóerős változata, amely részterhelésnél képes lekapcsolni a négy hengerből kettőt, így a motor még kevesebbet fogyaszt.
Az új A3 premierje várhatóan márciusban lesz Genfben, de ekkor csak a három- és ötajtós (Sportback kezdi meg pályafutását, a szedánra még egy évig várni kell. A hírek szerint ez a modell az Audi győri gyárában készül majd.
Szerencsére az Audi vezető tervezője, a jövő terveivel kapcsolatban is közlékeny volt: már az új TT mellett dolgoznak az R8 utódján is, valamint a Q7-esből és az A4/A5 családból is hamarosan jön a következő generáció.