204 lóerős Hyundai-ok és Kiák jönnek

Vágólapra másolva!
A Hyundai-csoport bejelentette, hogy elkészült egy 1,6-os benzines turbómotorral, és egy kétliteres turbódízellel.
Vágólapra másolva!

A világ 4. legnagyobb autógyártójának, a Hyundai-csoportnak két legújabb motorja közül a 204 lóerős benzines tűnik izgalmasabbnak, mivel feltűnően magas a literteljesítménye. 1,6-os turbómotorból 200 lóerő feletti teljesítményt eddig csak a Citroën DS3 Racingben és a Mini Coopers S JCW-ben hoztak ki a vetélytársak, de az a két, BMW-eredetű motor nagyjából megegyezik.

A Hyundai alumínium motorja konstrukciójában is van olyan jó, mint a BMW-féle: kétoldali változó szelepvezérlést, kettős megfúvású (twin scroll) turbót, közvetlen befecskendezést és töltőlevegő-hűtőt is kapott, 265 Nm-es csúcsnyomatékát már 1750-nél leadja. Elsőként a Hyundai Velosterben várható az Euro5-ös normákat teljesítő motor felbukkanása 2012 közepe táján, de aztán a konszern szinte összes nagyobb autójába bekerülhet a Kia C'eedtől a Hyundai i40-ig. A Hyundai 52 hónapig fejlesztette a turbós benzinest, a fejlesztés 69,5 milliárd koreai wonba, azaz 13,3 milliárd magyar forintba került.

A kis sportmotor mellett bejelentették a kétliteres dízelt is, amely 150 lóerős, legnagyobb nyomatéka 382 Nm. Ez a szigorúbb Euro6-os károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelel, és szintén rendelhető lesz 2012-től a Hyundai és Kia nagyobb modelljeibe.