Tovább erősödött a Renault Mégane RS

Vágólapra másolva!
A Renault bemutatta a Megane RS gyárilag tuningolt változatát. A RS Trophy még erősebb lett, de mégis kevesebbet fogyaszt.
Vágólapra másolva!

Forrás: Renault
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

A Renault Mégane RS már eddig is a kategória (hot hatch) egyik legjobb vételének számított, nem csak az ára, hanem a tudása miatt is. A Ford Focus RS ugyan erősebb nála, de a futóműve, a féke és az ára a Renault felé hajtja a mérleget.

Most megjelent egy gyárilag tuningolt széria, ami stílusosan a Trophy nevet kapta. A Mégane Trophy egy nagyon rangos márkakupa sorozat, amelyben csak egyforma különleges Mégane-okkal versenyeznek.

Forrás: Renault

A kétliteres turbómotor egy kisebb tuningot kapott, a turbónyomást megemelték 2,5 barra (+0,2 bar), és kicserélték a kipufogórendszert is. Ennek köszönhetően 265 lóerős teljesítményre képes, ez 15 lóerővel több mint a szériamodellé. A forgatónyomatéka 20 Nm-rel nőtt, így 3000 és 5000-es fordulatszám között folyamatosan leadja a 360 Nm-es nyomatékot.

Az RS Trophy kereken 6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebesség 254 km/óra. Érdekes módon a motor fogyasztása így is kevesebb, a vegyes átlag két tized literrel 8,2 liter/100 km-re csökkent, ennek megfelelően a szén-dioxid -kibocsátás is kevesebb (190 g/km).

Forrás: Renault

A cup verzió önzáró differenciálművét benne hagyták, de jobb abroncsokat kapott a trophy: a Bridgestone Potenza RE050A állítólag javítja a stabilitást és tapadást.

Természetesen optikailag is kicsit más a Trophy: fekete a tető, kapott egy kis tetőszárnyat, míg az új abroncsok speciális 19 colos felnikre kerülnek fel. Az új autó június 17-én a Renault Sport Napja programon mutatkozik be a Nürburgringen.