Minden kiderült az új 1-es BMW-ről

Vágólapra másolva!
A legkisebb BMW hosszabb és szélesebb lett elődjénél, és már 1,6-os turbós benzinessel is rendelhető. Az első hivatalos képek kiszivárgása után a BMW nyilvánosságra hozta az új 1-es sorozat teljes sajtóanyagát.
Vágólapra másolva!

Péntek este kerültek fel az internetre az új BMW 1-es sorozat első fotói. A legkisebb BMW második generációjában egy meglehetősen konzervatív autót ismerhettünk meg. Sok választása nem maradt a BMW-nek a képek kiszivárgása után, a bajorok gyorsan nyilvánosságra hozták a teljes sajtóanyagot.

Először ötajtósként készült el az 1-es, de lesz belőle háromajtós, kupé, kabrió és akár egy sportos GT-változat is, legalábbis az erről szóló pletykák erősen tartják magukat. Az F20 kódjelű új 1-es ugyanarra a padlólemezre épül, mint a következő, F30-as 3-as, elődjénél 85 milliméterrel hosszabb (4324 mm). Három centiméterrel, 2690 milliméteresre nyújtották a tengelytávot, a szélesség 17 milliméterrel, 1765-re nőtt. Elöl 51, hátul 72 milliméterrel szélesedett a nyomtáv, az 1421 milliméteres magasság változatlan maradt.


(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Nőtt a hátsó lábtér, 21 milliméterrel tágasabb a hely, a csomagtartó mérete 330-ról 360 literre bővült. A méretnövekedésnek ára volt, a 116i például 35 kilogrammal nehezebb elődjénél. A motorkínálat legfontosabb újdonsága az 1,6 literes, kettős leömlésű, négyhengeres turbómotor. A közvetlen befecskendezéses egység 136 lóerőt és 220 Nm-es nyomatékot ad le a 116i-ben, míg a 118i-ben 170 lóerőt és 250 Nm-es nyomatékot tud. A 116i gyorsulása 8,5 másodperc, átlagfogyasztása 5,5 liter, a 118i hasonló adatai: 7,4 másodperc és 5,8 liter.

Kétliteres dízelből háromféle választható, a 116d-ben 116 (260 Nm), a 118d-ben 143 (320 Nm), míg a 120d-ben 184 lóerős (380 Nm). Később érkezik a 116d EfficientDynamics, szintén 116 lóerős teljesítménnyel, de 1,6 literes hengerűrtartalommal és 3,8 literes átlagfogyasztással. Minden motorhoz hatfokozatú kézi váltó, start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszer jár, opciósan nyolcfokozatú automata is elérhető. Később valószínűleg a kétliteres turbómotor is megjelenik a kínálatban, körülbelül 240 lóerővel, 128i néven.

Hivatalosan a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az autó, az értékesítés már szeptemberben elkezdődik: az opciós listán olyan extrák szerepelnek majd, mint a sávtartó asszisztens, az adaptív kanyarfényszóró, a fékfunkciós tempomat és a táblafelismerő rendszer.