Lendkerekes KERS-t fejleszt a Volvo

Vágólapra másolva!
Néhány év múlva mutatkozhat be a Volvo közúti autóiban a lendkerekes energiatároló rendszer. Számítások szerint 80 lóerős többletet jelent a karbonszálas anyagból készült lendkerék segítsége.
Vágólapra másolva!

Jelentős, átszámítva 200 millió forintos támogatást kapott a svéd energiaügynökségtől a Volvo arra, hogy elkezdhesse lendkerekes energiatároló rendszerével a közúti teszteket. A Forma-1-ben a Williams-istálló fejlesztett hasonlót, az autóiparban a Porsche már alkalmazza a megoldást, amely a fékezéskor keletkező energiát hasznosítja.

Amint az autó fékezni kezd, az elektronika lekapcsolja a motort, az energia pedig - egy speciális erőátviteli egységen keresztül - a 60 ezres fordulatszámra képes lendkerékhez kerül. Gyorsításhoz innen érkezik az energia, illetve utazósebességnél is jut extra teljesítménylöket a hátsó kerekekhez. A Volvo szerint a technológia akár húsz százalékkal csökkenti a fogyasztást, miközben a négyhengeres motorok hathengereseket idéző gyorsulásra képesek. Számítások szerint 80 lóerős többletet jelent a karbonszálas anyagból készült lendkerék segítsége.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=FX3W1QTVyRw4TTdy