A Volkswagen idén is megtartja szokásos fesztiválját a Wörthi-tó mellett, idén harmincadik alkalommal rántják össze a konszern rajongóit. Különleges Audi készült az évforduló alkalmából, Clubsport Quattro néven 500 lóerős A1 mutatkozik be.
A sportos karosszéria-elemekkel, többek között nagyméretű hátsó szárnnyal megbolondított, raliautókra kívül-belül emlékeztető mini a készülő S1 formavilágát vetíti előre, meghajtásáról az Audi jól ismert 2,5 literes, öthengeres turbómotor erősen módosított változata gondoskodik.
Többek között megnövelték a töltőnyomást, nagyobb töltőlevegő-hűtőt szereltek fel és átdolgozták a kipufogórendszert, így az 1390 kilogrammos autó egyetlen tonnájára 360 lóerő jut. A legnagyobb nyomaték 660 Nm, az erő hatfokozatú manuális váltón keresztül jut a kerekekhez.
Még a Haldex-rendszerű összkerékhajtási rendszert is módosították a tanulmány kedvéért, amely szédületes, 3,7 másodperces százas sprintre képes. Ez csak egy tizeddel marad el az 5,2 literes V10-essel szerelt R8 teljesítményétől. A felfüggesztések állíthatóak, a féktárcsák karbon-kerámia ötvözetből készültek.
Természetesen a készülő S1 ennél jóval finomabb autó lesz, valószínűleg ugyanazt a 210 lóerős, kétliteres turbómotort kapja majd, amely a Volkswagen Golf GTI-ben is dolgozik.