Termelőkapacitásai, a kutatás-fejlesztési központ jellege és a 2010-es világkiállításon szerzett tapasztalatai miatt Sanghaj városa bizonyult a legalkalmasabbnak arra, hogy az elektromos járműfejlesztés kísérleti centrumává váljon - jelentette be Van Kang (Wan Gang) tudományos és technológiaügyi miniszter.
A környezetbarát autóhasználatot ösztönző nagyszabású projektnek a város északkeleti részén fekvő Csiating (Jiading) kerület ad majd otthont, melynek 459 négyzetkilométeres területén a tervek szerint 2012-ben már több mint tízezer jármű közlekedhet benzin nélkül. A zavartalan forgalom biztosítására még idén üzembe helyeznek egy akkumulátor-árusító központot és hét töltőállomást, egyet külön a tömegközlekedés számára.
Jövőre már 13 ezer töltőpont, 15 töltőállomás és két hidrogéntöltő stand szolgálja majd ki az elektromos és alternatív meghajtású járműveket, elsősorban a kerületben lévő forgalmas parkolók, bevásárlóközpontok, hotelek, mozik, kórházak, iskolák és irodák közelében. Az infrastruktúrát 2012 végére a Csiatingtől délre fekvő Minhang kerületben, a jogilag Sanghajhoz tartozó Csongming (Chongming) megyében, a Putong (Pudong) kerületben építés alatt álló Lingang városban és Sanghaj egyik legfontosabb közlekedési csomópontján, Hongcsiao (Hongqiao) területén építik tovább, két éven belül így 20 ezerre nőhet a villanyautók száma a városban.
Az elektromos energia melletti döntést a központi kormány járművenként 60 ezer jüanos (1,67 millió forint) ártámogatással segíti, Sanghaj városa ezt további kedvezményekkel egészíti ki. A központi kormány a külföldi nyersanyag-import jelentette függőség és a növekvő árak mellett a környezetszennyezés visszaszorítása miatt szorgalmazza a zöld energiára való átállást. A vezetés célja 2020-ra 10 millióra növeli az alternatív energiaforrást használó - elektromos, hibrid, tüzelőanyag-cellás - járművek számát.