Vágólapra másolva!
A Suzuki elkészítette középkategóriás modelljének turbós benzinmotorral szerelt változatát a New York-i Autószalonra, az autó egyelőre csak tanulmány.
Vágólapra másolva!

Forrás: Suzuki

Pár napon belül két Kizashi-tanulmánnyal jelentkezett a Suzuki. A hibrid hajtású, környezetbarát EcoCharge-ról már írtunk, a másik ennek az ellentéte, mivel valószínűleg rengeteget fogyaszt.

Az Apex névre keresztelt Kizashiban a 2,4 literes négyhengeresre egy hatalmas Garrett turbófeltöltőt tettek, így a motor teljesítménye bő száz lóerőt nőtt, a nyomaték pedig több mint 370 Nm lett. Hatfokozatú kézi váltót társítottak a motorhoz, a nálunk is kapható Kizashi CVT-automatája valószínűleg nem tudna ekkora erővel megbirkózni. A motorba érkező levegőt töltőlevegő-hűtő hűti le, a maximális feltöltőnyomás 1,5 bar.

Forrás: Suzuki

Valószínű, hogy sokat még nem tesztelték az autót, mert a gyár még a pontos teljesítménnyel sincs tisztában, a sajtóanyagban 275 és 300 lóerő közé teszik a lóerők számát. Mélyen hallgat a Suzuki a menetteljesítményekről is, mint ahogy az sem derült ki, hogy a színes Kizashi tanulmány elöl hajt-e, vagy mind a négy keréknél.

Forrás: Suzuki

Ami biztos, hogy egy hasonló modellel javíthatna saját presztízsén a japán márka, és a Kizashi-reklámokban gyakran elhangzott sportszedán kifejezés végre valódi értelmet nyerhetne. Mellesleg végre bővülhetne a mindössze egytagú motorpaletta is.

Forrás: Suzuki

A Kizashi Apex Concept külsejét a gyári GSX-R superbike versenymotorok stílusában matricázták fel, a 19 colos, könnyített felnikre különleges, nanotechnológiát hasznosító Yokohama sportgumik kerültek, amelyek keverékében tapadást növelő mikroszálak is találhatók.