Bár az Audi az utóbbi években több nemzetközi autószalonon is elektromos és hibrid tanulmányokat mutatott be, most először látszik esély arra, hogy egy tanulmányból szériaautó lesz. A Kínában bemutatott A3 szedán formája nem újdonság, hiszen ezt már láthattuk a márciusi Genfi Autószalonon, ami viszont érdekessé teszi az e-tron nevű tanulmányt, az az elektromos-benzines hibrid hajtáslánca.
A motorháztető alatt a VW-konszern már jól ismert 1,4 literes TFSI motorját építették, amelynek teljesítményét 211 lóerőre csavarták fel. A benzines blokk mellé egy 27 lóerős elektromos motort is kapott az A3 szedán, amely - a hátsó ülések mögé épített akkumulátoroknak köszönhetően - akár 50 kilométert is meg tud tenni füstmentesen. A két motor együttes használatával 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra az A3-as, míg a végsebesség 230 km/óra körül alakul. Az új A3 szedán sorozatgyártása 2013-ban indul a kibővített győri üzemben.