Űrhajószerű busz lett a Citroën DS5

Vágólapra másolva!
A dízel-hibrid DS5-ön egyáltalán nem látszik, hogy a C5 alapjaira építették.
Vágólapra másolva!

Jelzés értékű, hogy a Citroën a Sanghaji Autószalont választotta a DS5 leleplezésére, ugyanis a rohamtempóban bővülő ázsiai autópiacon adhatják majd el a legtöbbet ebből az érdekes formájú autóból, amely az egyterű, a kombi és a limuzin előnyeit próbálja ötvözni. Amíg a DS3 és DS4 meglehetősen hasonlít a műszaki alapokat adó C3-ra és C4-re, addig a DS5 teljesen más formavilágot képvisel, mint a limuzin- és kombikarosszériával készülő C5, stílusában leginkább az Opel utód nélkül kihalt Signumjára hasonlít.

A 4,52 méter hosszú és 1,85 méter széles DS5 az első Citroën, amely megkapta a Hybrid4 elnevezésű hibrid-dízel technológiát. Ez egy 163 lóerős, kétliteres dízel és egy - a hátsó tengelyhez épített - 37 lóerős elektromos motor társítását jelenti. Gyakorlatilag ugyanez a rendszer működik a dízel-hibrid Peugeot 3008-asban is, előnye az alacsony (99 g/km) károsanyag-kibocsátás és az összkerékhajtás, mivel mindegyik tengelyre jut egy motor.

Mivel a DS-sorozat a fényűzésről szól a Citroën kínálatában, ezért nem meglepő, hogy a DS5-öt is szépen felszerelték extrákkal, pazar bőrkárpittal borított kényelmes fotelek, természetes anyagokból készült dekorációk várják az utasokat, szám szerint ötöt, akik egy 465 literes csomagtartót pakolhatnak tele.

Forrás: Citroën

Az extrák közül a belső visszapillantóba épített miniatűr kamerát érdemes kiemelni, amelynek segítségével az autó a fényviszonyoktól és a környező közlekedési helyzettől függően szabályozza az országúti fényeket. Szintén nem mindennapi opció a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (AFIL) új generációs - videóval kombinált - változata. A Kínában bemutatott tanulmányautó gyakorlatilag megegyezik a szériaváltozattal, a különbség mindössze annyi lesz, hogy nem ilyen 20 colos felniken gurul majd, és a képeken látható színárnyalatot sem lehet megrendelni, mert ez is csak a bemutatóautó sajátossága. Akárcsak a két kisebb modellt, a DS3-at és a DS4-et, a DS5-öt is Franciaországban gyártják. Európában már idén beindul a forgalmazása, míg például Kínában csak 2012-től lesznek elérhetők a DS-modellek.

Forrás: Citroën