Ismeretlen gyöngyszem - Infiniti M30d-teszt

Infiniti M30d
Vágólapra másolva!
Aki kipróbálta, az dicsérte. Neve ugyan még nem annyira vonzó, mint a Mercedesé, de a képességei alapján ott a helye a nagyok között.
Vágólapra másolva!

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
Egy újabb ígéretes vetélytárs a nagy német prémiumgyártók ellen
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Mi ez?

A Nissan a Toyota mintájára az amerikai piac számára létrehozott egy prémiumautókat gyártó új márkát, amely az Infiniti nevet kapta. A cég ezek után nagyjából a Lexus pályáját követte: először az Egyesült Államokban lett sikeres, majd az európai piacot is meghódítaná. Szépen sorjában jönnek az új modellek, amelyeket már hazánkban is hivatalos importőrtől meg lehet vásárolni. Az M az Audi A6, a BMW 5-ös, a Mercedes-Benz E osztály és a Lexus GS vetélytársa, elsősorban az utóbbihoz hasonlít.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
Az utazási komfort első osztályú

Szüksége van rá a világnak?

Nagy valószínűség szerint a piac akkor is jól ellett volna, ha nem jön még egy új modell, a fizetőképes vásárlók az említett négyesből is biztosan megtalálták volna az ízlésüknek megfelelőt. Ettől függetlenül az M30d-t nem kell leírni, biztosan lesz olyan, aki ebben az autóban találja meg a számára megfelelő limuzint. Műszakilag és minőségileg nem kevesebb, egy érdekes alternatíva.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
Talán a külseje az egyetlen gyengéje, ennél lehetne vonzóbb is

Mi benne az újdonság?

A márka már egy éve jelen van a piacon, fokozatosan bővülő kínálatában az M modell 2010 márciusában a Genfi Autószalonon mutatkozott be. Igazából ez az első dízelmotoros japán prémium limuzin ebben a kategóriában, az eggyel kisebbek között az Lexus IS 220d van még jelen.

Több érdekes újdonság is van az autóban, első zajcsillapítás, amely az alacsony frekvenciájú motorzajt úgy tompítja, hogy az autó hangszóróin keresztül ellentétes fázisú hangokat bocsát ki. Ez valamennyi modellnél alapfelszereltség, de a 16 hangszórós Bose Premium hangrendszerrel még hatékonyabban csillapítja a kellemetlen hanghatásokat. Nem éppen átlagos a légkondicionáló sem, a Forest Air rendszer enyhe fuvallatokkal és finom illatanyagokkal igyekszik felidézni az utastérben az erdő hangulatát, ezáltal elvileg olyan környezetet teremt, amely csökkenti a feszültséget.

A dízel változatban ugyan nincs benne, de alapvetően az M-sorozat újdonsága az Eco-pedál, amely üzemanyag-takarékos (Eco) üzemmódban visszanyomja a gázpedált, ha túl agresszíven vezetünk. Emellett a holttérfigyelő rendszere is különleges, nem csak érzékeli, ha a holttérben egy másik jármű halad, hanem, el is kerüli az oldalütközést. Ha a vezető a vizuális- és hangjelzések ellenére a másik jármű felé kormányozza gépkocsiját, a rendszer nem a kormány, hanem a fékek segítségével beavatkozik az autó mozgásába, segít visszatéríteni a gépkocsit a saját sávjába. A sávelhagyásra is ugyanilyen módon figyel az autó, de csak 72 km/óra felett működik. Amennyiben irányjelzővel jelezzük a sávváltást, akkor az autó sem tiltakozik ellene.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
Az M az új fejlesztésű dupla dugattyús hátsó gátlókkal szépen siklik át az úthibákon

Hogy néz ki?

A képek alapján az M nem a kategória legszebb darabja, erre az életben sem cáfol rá. Mégis magabiztosságot áraszt, így amikor az autó felé közelítünk, kialakul egyfajta birtoklási vágy. Ha kipróbáljuk, akkor ez tovább erősödik, így pár nap alatt elfelejtjük, hogy nem annyira szép.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
A futómű jól csillapít, de kanyarban sem rossz. Ebben a felszereltségben nem kormányzottak a hátsó kerekek

Milyen vele menni?

Selymesen puha, precízen pontos, magabiztosan visszafogott - ezek a gondolatok jutnak róla eszembe. Aki csak vezette, az mind dicsérte. Nagyon kellemes karakter a Renault-eredetű motorja, a 238 lóerő mellett az 550 Nm-es nyomaték is jól érzékelhető. Hétfokozatú automatája ugyan kicsit lassabb, mint a BMW nyolcfokozatú egysége, de ettől függetlenül megfelelt. A motor rugalmassága szükség esetén magával ragadó, de lágyan ringatózó luxusautóként sokkal jobban bizonyít, mint sportos szedánként. Aki többre vágyik, annak ott a sportosabb hangolású S modell négykerék-kormányzással, de ezt is igen jó vezetni. Nagy tömege és lágyabb hangolású futóműve miatt kanyarban kicsit nehézkes, és annak is van valami jelzésértéke, hogy az S modellhez már erősebb fék is jár.

Rengeteg olyan elektronika segíti a vezetőt abban, hogy a lehető legnagyobb biztonságban juthasson el a céljáig. A már említett holttérfigyelő és sávelhagyást ellenőrző rendszer mellett van benne ráfutásos ütközésekre figyelmeztető elektronika is, amely az alacsony sebességű követés funkcióval lassú és sűrű forgalomban is kényelmes. Ha nem reagálunk a hang és vizuális jelzésekre, akkor az M30d automatikus fékezéssel csökkenti sérülés mértékét. Ehhez kapcsolták még az intelligens távolság- és sebességtartó automatikát, amely autópályán odafigyel a helyes követési távolságra.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
Szép anyagok, kifogástalan kidolgozás, de a középkonzolon kicsit sok a gomb

Milyen vele élni?

A M30d kifogástalan luxusautó, minden porcikájában nyugalmat áraszt. Csöndes és kényelmes, de a Bose hifi is hozzáad az élményhez. Igazából olyan érzés vele a mindennapi élet, mintha egy kis privát koncertteremben gurulhatnánk el mindenhová. Csak tudjunk a vezetésre is koncentrálni! Bár motorteljesítmény alapján a rugalmassága is élményszámba megy, mégsem ezt a képességét akartuk kihasználni. Ennek megfelelően a fogyasztása is korrekt, autópályán 6, városban 8-9 literrel kellett számolni.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
A hátsó térkínálat nem fejedelmi, de elegendő

Jó kocsi?

Nehéz belekötni, tehát igen kiváló autó. Aki sportosabb karakterre vágyik, annak a BMW vagy az új A6-os Audi jobb választás lehet, de érdemes megemlíteni, hogy az M-hez létezik egy S felszereltségi szint is, amelyben már sportos futómű, erősített fékek és négykerék-kormányzás is van.

Cikkajánló

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Forrás: [origo]

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Államtitkárok álma -
Audi A6-menetpróba

Méltó az elődökhöz
Mercedes-Benz E 350 CGI

Arany középút
BMW 530d-teszt



A GT Preimum felszereltséggel is minden kényelmi extrát magában hordoz, nem találtunk olyan embert, akinek ne tetszett volna. Nem ismert, ettől még különlegesebb választás: biztosan nem jön szembe ilyen autó minden sarkon.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
Még az ülések tetején is hangsugárzó van

Megéri?

Alapára alapján nem tűnik kiugróan jó vételnek, hiszen a konkurensek hasonló dízelei is jellemzően 15 millió forintos árról indulnak. Az Infiniti nyerőkártyája akkor villan meg, amikor a jól felszerelt példányokat hasonlítjuk össze, hiszen a tesztelt GT Premium minden földi jóval 18 millió forintba került, míg a németeknél ugyanezt bőven húszmillió forint felett lehet összeválogatni. A Lexus GS-ből pedig nincs dízel, így nincs is mihez mérni.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 2993 cm3. Hengerek/szelepek száma: 6/24. Teljesítmény: 175 kW (238 LE)/3750. Nyomaték: 550 Nm/1750. Sebességváltó: hétfokozatú automata. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/hűtött tárcsa.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4945/1845/1500 mm. Tengelytáv: 2900 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1575/1570 mm. Tömeg: 1845 kg. Terhelhetőség: kb 500 kg. Csomagtartó térfogata: 450 l. Üzemanyagtartály térfogata: 80 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 6,9 mp. Végsebesség: 250 km/óra. Átlagfogyasztás: 7,5 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 9 liter/100 km. Szén-dioxid-kibocsátás: 199 g/km.