Az Audi eddigi legkisebb SUV-ja: Q3

Vágólapra másolva!
Hivatalos fotókat és adatokat hozott nyilvánosságra az Audi a Sanghaji Autószalonon bemutatkozó Q3-ról.
Vágólapra másolva!

Lerántotta a leplet eddigi legkisebb szabadidő-autójáról, a BMW X1-konkurens Q3-ról az Audi. Hivatalosan a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be az újdonság, amely az Audi egyenarcú stratégiája szerint készült: alig lehet megkülönböztetni az egy számmal nagyobb Q5-től.

Valamivel szögletesebb lett a frontrész, a fényszórók elegáns keretet kaptak, a tetővonal mintha kupésabb lenne, de hátulról nézve már nagyon hasonlít egymásra a két modell. A Q3 ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Volkswagen Tiguan, 4,39 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,6 méter magas. Az összehasonlítás kedvéért: 24 centiméterrel rövidebb, 5 centiméterrel keskenyebb és ugyanennyivel alacsonyabb a Q5-nél.

Alaphelyzetben 460 literes a csomagtartó, az üléstámlák ledöntésével 1365 literes raktér alakítható ki. Kezdetben csak két benzines és egy dízelmotorral lesz kapható a Q3, egy második dízel később érkezik.

A kétliteres turbós benzines 170 és 211 lóerős kiadásban lesz elérhető, utóbbival 6,9 másodperc alatt gyorsul százas tempóra a Q3, végsebessége 230 km/óra. 177 lóerővel érkezik a kétliteres dízel, a 140 lóerős verzió később jön. Ez a motor elsőkerék-hajtással 5,2 literes átlagfogyasztást produkál majd.

A két benzinmotor és az erősebb dízel quattro összkerékhajtással érkezik. Hatfokozatú kézi váltót kap alapáron a gyengébb benzines és dízelmotor, az erősebbeket hétfokozatú S-tronic duplakuplungossal szerelik.


Több karosszéria-elem (például a motorháztető és csomagtérajtó) is alumíniumból készült a súlycsökkentés érdekében, az utascellát nagyszilárdságú acélból formálták. Júniusban kerül piacra a szabadidő-autó, a gyártás a Seat Martorellben található üzemében zajlik.