Walter Csaba idén is indul az FIA GT3 Európa-bajnokságon

Vágólapra másolva!
A továbbfejlesztett BMW Z4-essel már csak a bajnoki cím lehet a cél. A csapat magabiztos, de azért érdemes megvárni, hogy milyenek lesznek a konkurens autók.
Vágólapra másolva!

Az FIA GT3-as sorozat valahol félúton jár egy normál sprintverseny és egy hosszú távú verseny között, de inkább az előbbihez áll közelebb. Az egyórás versenyeket két versenyző egymást váltva teljesíti, mindezt tankolás és kerékcsere nélkül. Az FIA GT3-as Európa-bajnokság azonban inkább azért híres, mert már évek óta itt gyűlik össze az egyik legerősebb mezőny. Nyolc gyártó, 600 lóerő feletti autók, kemény küzdelmek.

Walter Csaba már harmadik alkalommal indul el ebben a sorozatban, a gyári támogatást élvező Schubert Motorsportnál versenyző magyar fiú versenyzőtársa továbbra is a német Claudia Hürtgen lesz. A cél azonban teljesen más. Míg 2010-ben csak az új BMW Z4-es tökéletesítése volt a cél, idén már az eredményekre koncentrál a csapat. A Z4-est a BMW Motorsport továbbfejlesztette, így már a bajnoki címet is kitűzhetik célnak.

Forrás: fiagt3.com / DPPI

"Nagyon bizakodó vagyok, hiszen a BMW Motorsport sokat fejlesztett az autón, amivel reményeink szerint még versenyképesebb lehet. Már tavaly is sikerült egy futamgyőzelem, idén ezt kéne idén többször is megismételni. A cél természetesen a bajnoki cím, de ehhez meg kell látnunk, hogy a versenytársak milyen erős technikával érkeznek" - foglalta össze esélyeiket Walter.

A bajnokság első két futamát 2011. május 8-án, a portugáliai Algarve versenypályán rendezik majd, ahol tavaly a Walter-Hürtgen páros egy 18. és egy 6. helyezést szerzett.

A 2011-es modellévű autó legfontosabb változásai a futóművet és az aerodinamikát érintették, de a motor is kap egy kisebb teljesítménynövelő csomagot, körülbelül 550-600 lóerős teljesítményre lesz képes. A keményebb versenyfutómű mellett még szélesebb abroncsokat használnak az idei évben. Az autó a szélcsatornában is sokat fejlődött, kicserélték a hátsó szárnyat, így a megnövelt leszorító erőnek köszönhetően a nagy sebességű kanyarokban még gyorsabb lehet. Az új autót a BMW Motorsport már teszteli, de az első bemutatkozásra május hetedikéig még várni kell.