Variációk a Mercedes sirályszárnyas SLS-ére

Vágólapra másolva!
Gazdasági válság ide, zöldhullám oda, az idei Genfi Autószalonon csak úgy hemzsegtek a méregdrága szupersportautók. Két tuningcég is kezelésbe vette a Mercedes új sirályszárnyas sportautóját, az SLS AMG-t.
Vágólapra másolva!

Forrás: Hamann

A rengeteg hibrid, elektromos és kisfogyasztású autó mellett azért szép számmal mutattak be méregdrága és szupererős sportautókat a Genfi Autószalonon, ami azért jól jelzi, hogy a világgazdaság szépen kezd kilábalni a válságból. Itt van kezdetnek mindjárt a német Hamann tuningcég munkája, amelynek alapját a Mercedes SLS AMG adta. A színválasztás meglehetősen érdekesre sikeredett, a Hamann ugyan Everose Goldnak nevezi ezt az árnyalatot, ám ez inkább a rózsaszínhez áll közelebb, ami egy 636 lóerős sportautó esetében bátor húzás.

Forrás: Hamann

Az SLS klasszikusra sikeredett külsejét teljesen átszabták új lökhárítókkal, motorháztetővel és egy hatalmas hátsó légterelővel, ám mindezeken túl kiszélesítették a kerékjárati íveket is, hogy elférjenek a gyárinál jóval szélesebb felnik. Az SLS AMG 6,2 literes V8-as motorjának 571 lóerős teljesítményét 636-ra tornázták fel a motorelektronika áthangolásával, egy új kipufogórendszerrel és légszűrővel, aminek köszönhetően mindössze 3,6 másodperc kell a 100 km/órás tempó eléréséhez, míg a végsebesség 320 km/órára nőtt.

Forrás: Brabus

Jóval visszafogottabb külsejű lett az ugyancsak német Brabus tuningcég SLS-átirata, amely persze csak a rózsaszín Hamman-csoda mellett tűnik szerénynek, az utcán azonban ez is csődületet fog okozni, amerre jár. A Brabus nem szerénykedett, mert rögtön egy duplaturbót szerelt az SLS AMG 6,3 literes motorjára, aminek köszönhetően kerek 700 lóerőt sikerült kihozni a motorból.

Forrás: Brabus

Természetesen a Brabus is lecserélte az SLS legtöbb karosszériaelemét, újak a lökhárítók és itt is szélesebb lett a karosszéria, amely nem mellesleg három centivel került közelebb a földhöz, hála az állítható sportfutóműnek.