Elsőkerék-hajtású kompakt Infiniti Genfben

Vágólapra másolva!
A kompakt Etherea bepillantást nyújt a márka európai kínálatának jövőjébe.
Vágólapra másolva!

Forrás: Infiniti

A 4,4 méter hosszú Etherea újszerű, merész irányból közelíti meg a kompakt prémium kategóriát. Szoborszerű, kicsit orrszarvús formája olyan érzést kelt, mintha egy tömbből faragták volna, körvonalai egyetlen jelenlegi modellhez sem hasonlíthatók a kategóriában. Több autó stílusát ötvözi, megtalálható benne a kupék eleganciája, a szedánok helykínálata, a ferdehátú modellek praktikussága, sőt, egy kicsit még a crossover modellek magas felépítése is.

Forrás: Infiniti

Saját fejlesztésű hibrid hajtáslánca a márka első hibrid modelljében, az Infiniti M35h-ban is alkalmazott, egy villanymotort és két tengelykapcsolót tartalmazó rendszerre épül. A 2,5 literes, 245 lóerős, kompresszoros, négyhengeres benzinmotornak szükség esetén további hajtóerőt biztosít egy villanymotor, amely kis sebességnél önállóan is hajthat, zéró károsanyag-kibocsátás mellett.

Egy folyamatosan változó áttételű CVT automataváltóval szerelték fel az autót, amely az Infiniti történetében először az első kerekeket hajtja. A vadonatúj, elsőkerék-meghajtáshoz tervezett, váltóalagút nélküli sík platform merőben eltér az Infinitinél eddig használt, hátsókerék-meghajtású FM padlólemeztől.

Forrás: Infiniti

Az elektrohidraulikus kormányzás "drive-by-wire" rendszerű, azaz nincs mechanikus kapcsolat a kerék és a volán között.

Forrás: Infiniti

A négyszemélyes utastérben az Infiniti-tulajdonosok által elvárt összes luxus berendezés megtalálható. Négy szélesre nyíló ajtaja, valamint B-oszlop nélküli kialakítása jó térérzetet biztosít. A jó kilátásról az A-oszlopban található kis, háromszög alakú ablak gondoskodik. Bár az Etherea nem crossover, építése magasabb, mint az átlagos kompakt autóké, így könnyű beszállást és magas vezetői helyzetet biztosít.


További hírek, képgalériák, videók a genfi újdonságokról a címkeoldalon és a zöldautó-blogon.