A Suzuki csak a tizenharmadik a magyar piacon

Vágólapra másolva!
Februárban 3526 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 15,9 százalékos növekedés tavalyhoz viszonyítva. A márkák sorrendjében első a Ford, utána a Skoda és az Opel következik, a Suzuki visszacsúszott a tizenharmadik helyre.
Vágólapra másolva!

Az autópiaci adatokat rendszeresen közlő Datahouse Kft. legfrissebb tájékoztatás szerint januárban 3454, februárban pedig 3526 új autót helyeztek forgalomba, a két hónap alatt összesen tehát 6980-at, a tavalyi első negyedévben 10 214-et. Az adatok alapján februárban is Fordból adtak el a legtöbbet, összesen 443-at, ez a szám 2010 februárjában 325 volt. A márka idei piaci részesedése így 12,56 százalékra nőtt a tavalyi hasonló időszakban mért 10,69 százalékról.

Míg az idén januárban a második helyen az Opel szerepelt 391 új forgalomba helyezett autóval, februárra megelőzte a Skoda 418 személygépkocsival, amely a piaci részesedés 11,85 százaléka. Ez az adat a tavaly februárihoz képes kismértékű csökkenést mutat, akkor 12,33 százalékos volt e márka részesedése. A harmadik helyezett az Opel lett, a forgalomba helyezett új autóinak száma a tavaly februári 310-ről az idén 413-ra nőtt, a piaci részesedése pedig 10,19-ről 11,71 százalékra emelkedett. A Suzuki, amely évekig vezette a listát, idén februárban a tizenharmadik helyre csúszott le - januárban még a nyolcadik volt - a 91 forgalomba helyezett autójával, piaci részesedése a januári 3,44 százalékról februárra 2,58 százalékra zsugorodott.