Az új Jetta 44 centiméterrel hosszabb (4,64 méter) a ferde hátú Golfnál, ennek köszönhetően csomagtartója 350 helyett 510 literes. Alapmotorja az 1,2-es, 105 lóerős benzines turbómotor, amelyet a kissé drágább Golfban már teszteltünk. 105 lóerős teljesítménye hajszálra megegyezik a régi 1,6-os szívómotoréval, azonban átlagfogyasztása jóval kedvezőbb (7,4 helyett 5,7 l/100 km), és a feltöltésnek hála a nyomatéka is nagyobb (148 helyett 175 Nm). Az 1,2-es TSI-vel a menetteljesítmények is javultak, a százas sprint már 10,9 másodperc alatt megvan, a végsebesség pedig 190 km/órára nőtt.
Mivel kisebb a hengerűrtartalma, kisebb rá a regisztrációs adó is, ezért történhetett, hogy a régi 1,6-os Jettánál közel 400 ezer forinttal kerül kevesebbe Trendline felszereltséggel. Igaz, a hasonlóan felszerelt,1,6-os, 110 lóerős Renault Fluence 3,8 milliós árával így sem versenyezhet.
Az ugyancsak 105 lóerős teljesítményű, de még kisebb fogyasztású 1,6-os dízelmotorért 5,724 millió forintot kell fizetni a Jettánál, a hétfokozatú, dupla kuplungos DSG váltó hozzá még félmillióba kerülne. Már az alap Trendline felszereltség is tartalmazza a manuális légkondicionálót, a távirányítós központi zárat, a hat légzsákot, a két elektromos ablakemelőt és a menetstabilizáló rendszert hegymenetasszisztenssel.
A szintén kizárólag 105 lóerős motorokkal kapható, 260 ezer forinttal drágább Comfortline felszereltségbe már a bőrborítású kormánykerék és váltógomb, a magasságában is állítható, gerinctámaszos komfortülés, és a sebességtartó berendezés is belefért.
A leggazdagabb, Highline felszereltség egyelőre kizárólag a kétliteres, 140 lóerős dízelmotorral kapható 7,185, hatfokozatú DSG-váltóval 7,635 millió forintért.