Hosszú várakozás után 2012-től végre bekerül az Opel Insigniába a németek új fejlesztésű kétliteres turbódízel motorja. Az Opel a BMW ikerturbós megoldásához hasonló feltöltést használja ebben az erőforrásban: a két különböző méretű feltöltő közül a kisebb alacsony fordulatszámon javítja a gázreakciót, míg a nagyobb magas fordulatszámon a teljesítményért felelős. Mindkét feltöltőhöz külön töltőlevegő-hűtőt párosítanak.
A BiTurbo névre hallgató dízel 195 lóerős leadására képes, maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Ennél is többet elmond, hogy 1500-as fordulatszámnál már 350 Nm áll rendelkezésre. Az autó 8,7 másodperc alatt gyorsít nulláról 100 km/órára, végsebessége 230 km/óra. A négyajtós, elsőkerék-hajtású modellnél a gyár 4,9 liter/100 kilométer vegyes átlagfogyasztást ígér, miközben a szén-dioxid kibocsátása is egészen alacsony: 129 g/km. Manuális sebességváltó esetén széria hozzá a start/stop-rendszer.
A BiTurbo minden karosszéria-változathoz kapható lesz, sőt 2012-től az összkerékhajtásúak megrendelhetők SuperSport futóművel is, amely elöl az Insignia OPC felfüggesztését kapta meg.