Négycsillagos autókkal bizonyítottak a kínaiak

MG6 Euro NCAP
Vágólapra másolva!
Két kínai autó is négy csillagot ért el a legutóbbi törésteszten, akárcsak a Jeep Cherokee vagy a Jaguar XJ. 2011 utolsó tesztsorozatában 17 új modell biztonságát vizsgálta az Euro Ncap, köztük a magyar Mercedest, a Chevrolet új nagyautóját, a Kia új kisautóját, a Renault új elektromos autóját és a VW miniautóját. Meglepő eredmények születtek.
Vágólapra másolva!

Forrás: Euro NCAP

Újabb két kínai autót tört össze az Euro Ncap, hogy kiderítse, alkalmasak-e az európai forgalmazásra. A próbát két olyan cég gyártmánya teljesítette, amelyek közel állnak ahhoz, hogy elfogadott résztvevői legyenek az európai autópiacnak. A Geely Emgrand EC7 és a Rover alapokra építkező MG6 egyaránt négy csillagot ért el hasonló részeredményekkel.

A felnőtt sofőröket 73 és 75 százalékosan védik meg, a gyerekekre 80, illetve 61 százalékban vigyáznak, a gyalogosokra csupán 42 százalékban vannak tekintettel, de ezt a feladatot egyelőre a nevesebb gyártók sem tudják hatékonyabban teljesíteni. A független szervezet elismerte a két gyártó óriási fejlődését, bár a Rover 75-ös - melynek műszaki alapjait most az MG6 hasznosítja - annak idején szintén négy csillagra volt jó.

Forrás: Euro NCAP

Nem sikerült kijavítani az előző teszt hibáit a Jaguar XF-nek, a nagy limuzinnak is be kellett érnie a legrosszabbnak számító négy csillaggal, de a leggyengébb eredményt mégsem a brit gyökerű prémiumautó, hanem a Renault Fluence elektromos változata, a ZE érte el, pedig a Chevrolet Volt (Opel Ampera) is képes volt megszerezni a legjobb minősítést.




Nem váltotta be a Fiat reményét a Panda sem, a széria menetstabilizáló hiánya miatt lecsúszott az öt csillagról, pedig az 500-as annak idején nagyot robbantott ötcsillagos szereplésével városi mini létére. Most a Volkswagen konszern örülhet, hiszen a Volkswagen Up!, Skoda Citigo és Seat Mii néven is kapható új aprósága kimagaslóan jó százalékokkal és természetesen öt csillaggal zárt.

Forrás: Euro NCAP

90 százalék feletti felnőttvédelmével vezeti a sort a Chevrolet Epica utódja, a Malibu, a Kia új kisautója, a Rio és a Volkswagen új retróautója, a Beetle. Az idei utolsó tesztsorozat legjobb eredményét, 97 százalékot a magyar Mercedes, a B osztály második generációja érte el.

Forrás: Euro NCAP

Azok is biztonságban vághatnak neki a terepnek, akik a Range Rover Evoque vagy a Subaru Impreza megemelt változata, az XV mellett döntenek. Csupán a Jeep Grand Cherokee tulajdonosai aggódhatnak gyermekeikért, akikre olyan gyengén vigyáz, hogy az egy csillagjába került.