Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc
Vágólapra másolva!
A történelem első összkerékhajtású, szériagyártású Ferrarija, az FF négy személyt a csomagokkal együtt kényelmesen elszállít, akár 335 km/órával is.
Vágólapra másolva!

Forrás: Ferrari
Olyan hosszú, mint egy 5-ös BMW, azonban 8,5 centiméterrel alacsonyabb

Hivatalosan a márciusi Genfi Autószalonon leplezik le a nagyközönség előtt az FF-et, de a Ferrari fontos adatokat és három hivatalos képet már most közzétett az újdonságról. Neve Ferrari Fourt jelent, ami utalhat az ülések, de akár a hajtott kerekek számára is.

Szokás szerint a Pininfarina stúdiónak köszönhetjük a legújabb Ferrari formatervét is, de a híres dizájncég nem önállóan dolgozott, hanem szorosan együttműködött a sportkocsigyártó saját formatervezési igazgatójával, Flavio Manzonival a tökéletes végeredmény érdekében.

Az FF fénykibocsátó diódákkal kirakott fényszórói a 458 Italiát idézik, de a motorháztető gyönyörű domborításai hangsúlyosabbak, a krómozott lécekből álló alsó hűtőrács pedig a 612-esről is származhatna. Oldalnézetből a 60-as évek egyedi építésű, kombiszerű verseny-Ferrarija, a kenyérszállítónak is csúfolt 250 GT SWB Drogo ugorhat be, de sok hasonlóságot lehet felfedezni a BMW Z3-asból kialakított kupéval is.

A gyári videón az új FF tesztelése is látható

A hagyományos ferdehátúak és kombik között egyensúlyozó formavilág szokatlanul bátor az olasz sportkocsigyártótól, ezzel is azt szeretnék jelezni, hogy az FF akár családi szállítójárműként is beválhat. Háromméteres tengelytávjával a két hátsó utasnak is megfelelő méretű lábtér áll majd rendelkezésére, a tágas fejtérre a garanciát a 612-eshez képest három centiméterrel megemelt és kevésbé lejtős tetővonal jelenti. Hátulról is sikerült markáns formát adni az autónak, a hátsó lámpák a márka új szokásának megfelelően oldalanként csak egy-egy világítótestből állnak, de továbbra is kör alakúak. A Ferrari állítása szerint nemcsak az utastér, hanem a 450 literes (Porsche Panamera: 445 liter) csomagtartó is a legnagyobb a kategóriában a négyajtósokat is beleértve, sőt a hátsó üléseket le is lehet dönteni, így akár 800 literesre is bővíthető a befogadóképesség.

Forrás: Ferrari
Mintha a 458 Italia és a 612 Scaglietti vonalait gyúrták volna egybe

Az FF 4,9 méteres hosszúsága és 1,95 méteres szélessége nagyjából megegyezik a 612 Scaglietti hasonló adataival. Új fejlesztésű padlólemezre épül, amelyet úgy alakítottak ki, hogy összkerékhajtás fogadására is alkalmas legyen. Az FF szériában adott 4x4-es hajtásrendszere a gyár információi szerint 50 százalékkal könnyebb, mint a vetélytársaké, de így is bravúr, hogy az autó 1790 kilogrammos tömege 50 kilogrammal kisebb a pusztán hátsókerék-meghajtású 612-es tömegénél. A 4RM névre keresztelt összkerékhajtás normál esetben csak a hátsó kerekekre juttat a nyomatékból, de szükség esetén az első kerekeket is villámgyorsan bevonja a hajtásba. Természetesen minden keréknél független felfüggesztések vezetik a kerekeket, a mágneses elven működő állítható lengéscsillapítók és a Brembótól vásárolt karbon-kerámia fékek szériafelszerelésnek számítanak.

Forrás: Ferrari
A farrész a ferdehátúak és a kombik keresztezése. 450/800 literes a csomagtartó

Teljesen új fejlesztésű, 6,25 literes V12-es szívómotort szereltek az FF orrába, a hátra épített váltónak köszönhetően a súlyelosztás közel ideális, hiszen a tömegnek csak a 47 százaléka nyomja az első tengelyt. A motor 660 lóerőt ad le 8000-es fordulatszámnál, ugyanannyit, mint az Enzóé, így egy lóerőnek csupán 2,7 kilogrammot kell mozgatnia. Nem éppen szerény a 683 Nm-es legnagyobb nyomaték sem, amely 6000-es fordulatszámnál áll rendelkezésre. A motor erejét a Getragtól vásárolt hétfokozatú dupla kuplungos váltó továbbítja a kerekek felé, kézi váltót nem terveznek. Álló helyzetből 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órát a Ferrari Four, végsebessége 335 km/óra, ezzel 10 km/órát ráver a kisebb 458 Italiára.

Sokat foglalkoztak a mérnökök a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével, ezért széria a start-stop rendszer és a fékenergia-visszatáplálás. Az FF 15,4 literes átlagfogyasztása 34 százalékkal, 360 g/kilométeres szén-dioxid-kibocsátása 30 százalékkal alacsonyabb a 612-es értékeinél. Az FF gyártása még idén megkezdődik Maranellóban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről