Októberben érkezik a leggyorsabb magyar Suzuki

suzuki swift sport
Vágólapra másolva!
Az új Swiftről szinte mindent tudtunk már Frankfurt előtt is, csak a két legfontosabbat nem: a gyorsulást és a végsebességet. Most sem lettünk okosabbak, de legalább már a belseje is látható lett, és megtudtuk, hogy októbertől lehet megvásárolni.
Vágólapra másolva!

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A magyar gyártású Swift Sport továbbra sem rúghat labdába a legizmosabb kisautók, így a Mini Cooper S és a Renault Clio RS ellen, hiszen a motorja továbbra is csak 1,6 literes, és feltöltés nélküli. Igaz, a 136 lóerő jelenleg a legerősebb 1,6-os szívómotorrá teszi a piacon, de így legfeljebb csak a Renault Twingo RS-nek vagy az 1,6-os Ford Fiestának (nem az új ST-nek) jelenthet majd konkurenciát.

Az M16A kódjelű motor a régi, 125 lóerős Swift Sportból jön, de továbbfejlesztették, nőtt a nyomatéka (148-ról 160 Nm-re), és csökkent a fogyasztása (7-ről 6,4 liter az átlag a gyár szerint).

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Öt- helyett hatfokozatú kézi váltót kapott a Sport, megnövelték a rúdon található ellensúlyt a sportosabb kapcsolási érzetért. Kicsit tartunk attól, hogy az elektromos szervokormány rosszabb visszajelzései miatt csökken majd a vezetési élmény, csakúgy, mint a gyengébb Swifteknél, de az ítélettel megvárjuk az első menetpróbát.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Természetesen a futóművet is alaposan áthangolták a normál Swifthez képest.

"A kerékdőlés és kerékösszetartás megnövelt merevsége a hátsó tengelyen, a megnövelt oldalirányú merevségű gumiperselyek és a nagyobb hátsó kerékcsapágyak gondoskodnak az autó hátsó részének stabilitásáról a magas sebességtartományban. Az első és hátsó spirálrugók megnövelt rugóállandója és a kiegészítő visszatérítő rugók az első lengéscsillapítón jelentősen hozzájárulnak a stabilitáshoz. A kormánymű és a felfüggesztés új elemei, valamint a nagyobb első kerékcsapágyak gyorsabb reagálásúvá teszik a kocsit, ennek eredményeként az új Swift Sport elődjéhez képest jobban vezethető" - áll a sajtóanyagban.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Kattintson a képre a gyári fotók galériájához!

Sajnos a menetteljesítményekkel adós maradt a gyár, de ha az előd 8,9 másodperces, illetve 200 km/órás értékéből indulunk ki, akkor mi 8,3-8,5 másodperces gyorsulásra, illetve 205-210 km/órás végsebességre tippelnénk.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Kattintson a képre a gyári fotók galériájához!

Ami meglepő, hogy a megvadított Swift belseje aluig különbözik a mezei 1,2-es változatétól, mindössze a fémpedálok, a vaskosabb, piros cérnával varrt sportkormány, és a jobb oldaltartású sportülések jelzik, hogy a csúcsváltozattal van dolgunk.

Forrás: Suzuki
Kattintson a képre a gyári fotók galériájához!

Kívül jóval több a változás, a szpojlerekkel és ál-diffúzorral megvadított karosszériához új lámpatesteket is társítottak, a 17 colos felnik pedig az új gyártástechnológia miatt egyenként egy kilogrammal könnyebbek a régi változat ugyanekkora kerekeinél. Állítólag a kipufogó is szebben szól, mint eddig.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Széria a menetstabilizáló rendszer és a hét légzsák, a forgalmazás októberben kezdődik, vélhetően 4,5-5 millió forint közötti vételáron.