A szemünket is figyeli az új Lexus GS

lexus GS
Vágólapra másolva!
Az Audi A6, a Mercedes E osztály és a BMW 5-ös új japán ellenfele 340 lóerős hibrid hajtásláncot kapott, de már hagyományos dízel is lesz. Ráfutásgátló rendszere azt is figyeli, hogy épp merre nézünk egy esetleges becsapódás előtt.
Vágólapra másolva!

Forrás: Lexus
Orra a megszólalásig hasonlít a kompakt Lexusra, a CT-re
(Kattintson a képre a galériához!)

A Lexus vadonatúj felső-középkategóriás modelljét a kaliforniai Pebble Beach Concours d'Elegance luxusautó kiállításon mutatkozott be.

A Lexus szerint az új generáció kifejlesztésénél arra törekedtek, hogy nagyobb vezetési élményt nyújtson, mint kissé sótlan elődje. Ennek érdekében áramvonalasabb, szélesebb karosszériát, elöl négy, hátul öt centiméterrel szélesebb nyomtávot, gyorsabban kapcsoló automatikus váltót, hátsó diffúzort, vadonatúj, teljesen alumínium hátsó futóművet, és sportosabb motor- és kipufogóhangot adtak az új GS-nek. akinek ez sem elég, már a kezdetektől megrendelheti az F-Sport csomagot, ami némi optikai és futóműtuningot jelent.

Forrás: Lexus
Nőtt a karosszéria merevsége, csökkent az első túlnyúlás mértéke

Sajnos a hibrid változat, a GS 450h hajtásrendszerének összteljesítménye még nem publikus a szeptemberi Frankfurti Autószalonig, de a brit Autocar szerint több mint 340 lóerős lesz, ami elég lesz arra, hogy 5,9 másodperc alatt gyorsuljon fel a nagy limuzin 100 km/órára.

Mivel a flottavásárlók idegenkedtek a hibridektől, a Lexus kénytelen a GS történetében először dízelmotort is készíteni, de ez legalább egy évvel a hibrid után, 2013-ban mutatkozik csak be. Az alapmotor a GS 250 2,5 literes 208 lóerős V6-osa lesz, a GS 350 3,5 literes 306 lóerős V6-osának európai értékesítése kérdéses.

Forrás: Lexus
Hátulról nagyon hasonlít az IS-re, de itt diffúzor növeli a leszorítóerőt

Az új GS külméretei alig különböznek a régitől, ezért is bravúr, hogy állítólag a belső térkínálat sokat javult, a csomagtartó pedig 430-ról közel 530 literesre nőtt meg, bár ez még mindig csak átlagos értéknek számít ebben a kategóriában.

Nagy hangsúlyt fektettek a japán mérnökök a biztonságra. Nem kevesebb, mint tíz légzsák vigyáz az utasokra, a feláras ráfutásgátló rendszer egy belső infravörös kamerával azt is figyeli, hogy a vezető épp előre néz-e, amikor a balesettől csak másodpercek választják el. Ha nem, akkor hamarabb, és erősebb hanggal figyelmeztet a veszélyre, és ha a vezető erre sem reagál, akkor két másodperccel a becsapódás előtt automatikusan elkezdi a fékezést.

Forrás: Lexus
Az anyagminőséggel és az összeszereléssel nem lesz probléma

Ezen kívül rendelhető lesz éjjellátó kamera, sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő és head up display is, de legalább a tolatókameráért nem kérnek majd felárat. Az új fejlesztésű S-Flow klímaberendezés még azt is figyeli, hogy ülnek-e a hátsó sorban, ha nem, akkor kevesebb energiát használ, mert csak az első utasokra fúj hideg levegőt.

Szintén nem hétköznapi, hogy az új GS fényezése különlegesen fényes lesz, mert a festékbe üvegpelyheket kevernek.